جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

۷۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شد

فرماندار بیله‌سوار مغان از صادرات ۷۰۰ هزار تن کالا در سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: این میزان صادرات ۱۰ برابر میزان واردات از این پایانه در هشت ماه گذشته است.
۷۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان صادر شد
به گزارش توليد ايرانی؛ حسن قبادی روز شنبه در همایش تجلیل از فعالان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیله‌سوار  افزود: پارسال ۸۵۰ هزار تن کالا از این پایانه صادر شده بود.
وی بیان‌کرد: افق ترسیم شده برای صادرات سالانه از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان یک میلیون تن است و برای تحقق آن برنامه‌ریزی و تلاش می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار شرکت حمل و نقل در کشور فعال هستند، گفت: ۱۰۰ شرکت از این تعداد در بیله‌سوار مغان دارای دفتر و نمایندگی بوده و به فعالیت تجاری مشغولند.
قبادی به وجود زیرساخت‌ها از جمله بزرگراه در توسعه تجارت خارجی اشاره کرد و افزود: چهار خطه کردن ۴۰ کیلومتر از جاده بیله‌سوار - گرمی مغان در دست اقدام بوده و برای اجرای آن پیمانکار هم انتخاب شده است.

به گفته وی، بازسازی و توسعه جاده در این شهرستان مورد توجه بوده و در این راستا ۱۳ کیلومتر از مسیر جاده‌ای روکشی و لکه‌گیری شده، جاده آغداش - انجیللو تا شاه‌تپه نیز شن‌ریزی و تسطیح شده و سال آینده آسفالت خواهد شد.

وی از رانندگان به عنوان سفیران این شهرستان نام برد و افزود: رانندگان حمل و نقل در بیله‌سوار سفیران ترویج فرهنگ مهمان‌نوازی بوده و آنها نخستین برخورد را با اتباع خارجی پس از ورود به خاک کشورمان دارند.
بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است، تنها پایانه مرزی و بین‌المللی استان اردبیل در این شهرستان قرار دارد.
کد مطلب: 16514
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *