تولید ۴۱۶ هزار تن محصولات سردرختی در استان اردبیل

30 آذر 1398 ساعت 9:09

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید ۴۱۶ هزار تن انواع محصولات سردرختی در این استان خبر داد.


به گزارش تولیدایرانی؛ محرم عدلی روز پنجشنبه گفت: این میزان محصول تولیدی شامل سیب ، گلابی، به، گیلاس، آلبالو ،هلو ،شلیل و دیگر محصولات سردرختی در سطح ۳۸ هزار هکتار از باغ‌های استان تولید شده است.

وی بیان کرد: امسال بر خلاف پارسال که به خاطر شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ بخش قابل ملاحظه‌ای از محصولات سردرختی آسیب دید خسارت چندانی به باغ‌های میوه استان وارد نشد.

به گفته وی ، یکی از مهمترین رسالت‌های مدیریت باغبانی استانی تامین میوه‌های سردرختی و بی‌نیازی این محصولات به واردات از خارج است، تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب و هوایی استان یکی از اساسی‌ترین اهدافی است که دنبال  می‌شود.

عدلی با اشاره به  استفاده از محیط‌های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه گلخانه‌ها اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده  تا در سطح ۲۵۰۰ هکتار شهرک‌های گلخانه ای در مناطق شمالی استان راه اندازی و به بهره برداری برسد.

وی گفت: در حدود ۴۰۰ هکتار از این مساحت گلخانه‌ای به بخش خصوصی واگذار شده و با توجه به ظرفیت‌هایی که بخش خصوصی در بهره‌وری مطلوب و بهینه از منابع آبی و خاکی خواهد داشت  شاهد رشد و شکوفایی این بخش بیش از پیش خواهیم بود.


کد مطلب: 16497

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/16497/تولید-۴۱۶-هزار-تن-محصولات-سردرختی-استان-اردبیل

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com