شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۱۴

۲۳۵ هزار قطعه جوجه یکروزه از اردبیل به افغانستان صادر شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال به میزان ۲۳۵ هزار قطعه جوجه یکروزه از این استان به افغانستان صادر شد.
۲۳۵ هزار قطعه جوجه یکروزه از اردبیل به افغانستان صادر شد
به گزارش توليد ايرانی؛ نوبخت اژدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: سالانه در استان ۴۳ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که از کشتار و عرصه و رعایت نکات بهداشتی و رعایت حقوق مصرف کنندگان در جایگاه ممتاز قرار دارد و بطور میانگین ماهانه در استان سه هزار و ۵۸۰ تن گوشت سفید تولید می‌شود.

او اظهارداشت: میزان مصرف گوشت مرغ در استان سالانه ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن و مصرف ماهانه آن نیز ۲ هزار و ۹۶۴ تن می‌باشد.
وی گفت: از لحاظ جوجه‌ریزی این استان در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد به گونه‌ای که میانگین جوجه‌ریزی ماهانه در استان به ۲ میلیون و ۵۰ هزار قطعه می‌رسد.  

وی میزان تولید جوجه یکروزه در استان در سال گذشته را ۲ میلیون قطعه ذکر کرد و افزود: سالانه علاوه بر تامین گوشت سفید مورد نیاز منطقه سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود ۲ مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه‌های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان‌های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
کد مطلب: 16361
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *