۲۳۵ هزار قطعه جوجه یکروزه از اردبیل به افغانستان صادر شد

26 آذر 1398 ساعت 6:14

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال به میزان ۲۳۵ هزار قطعه جوجه یکروزه از این استان به افغانستان صادر شد.


به گزارش تولیدایرانی؛ نوبخت اژدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: سالانه در استان ۴۳ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که از کشتار و عرصه و رعایت نکات بهداشتی و رعایت حقوق مصرف کنندگان در جایگاه ممتاز قرار دارد و بطور میانگین ماهانه در استان سه هزار و ۵۸۰ تن گوشت سفید تولید می‌شود.

او اظهارداشت: میزان مصرف گوشت مرغ در استان سالانه ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن و مصرف ماهانه آن نیز ۲ هزار و ۹۶۴ تن می‌باشد.
وی گفت: از لحاظ جوجه‌ریزی این استان در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد به گونه‌ای که میانگین جوجه‌ریزی ماهانه در استان به ۲ میلیون و ۵۰ هزار قطعه می‌رسد.  

وی میزان تولید جوجه یکروزه در استان در سال گذشته را ۲ میلیون قطعه ذکر کرد و افزود: سالانه علاوه بر تامین گوشت سفید مورد نیاز منطقه سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ نیز به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود ۲ مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه‌های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان‌های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.


کد مطلب: 16361

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/16361/۲۳۵-هزار-قطعه-جوجه-یکروزه-اردبیل-افغانستان-صادر

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com