شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸

تحریم‌ نفت ایران با هدف بازاریابی برای نفت شیل آمریکا است

وزیر نفت هدف آمریکا از تحریم فروش نفت ایران را بازاریابی برای نفت شیل این کشور عنوان کرد.
تحریم‌ نفت ایران با هدف بازاریابی برای نفت شیل آمریکا است
توليد ايرانی: بیژن زنگنه در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» در محل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف در حال اجراست و طبق تفاهم‌های انجام‌شده، منابع مالی آن از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود درباره ملی شدن سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) گفت: باید از سوخت سی‌ان‌جی به عنوان یک سوخت ملی حمایت کرد، اما آن هم سبب نمی‌شود بازده حرارتی و مقدار مصرف ما پایین بیاید، اما سوخت ۵۰ سنتی بنزین به سوخت گاز ۲۰ سنتی تبدیل می‌شود که همین موضوع برای اقتصاد ملی ما مهم و تاثیرگذار است.

تحریم‌ نفت ایران با هدف بازاریابی برای نفت شیل آمریکا
وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های آمریکا برای اعمال نفوذ در بازار جهانی نفت گفت: من هیچ شکی ندارم که یکی از دلایل آمریکا برای تحریم ایران و ونزوئلا، فراهم کردن بازار برای نفت شیل خودش، آن هم با قیمت‌هایی است که سرمایه‌گذاری را توجیه کند.
زنگنه افزود: آمریکا در دو سال پیاپی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، هر سال ۱.۵ میلیون بشکه به تولید خود اضافه کرد که با قیمت‌های بالای ۶۰ دلار فروخت و بدون زحمت هم توانست با خارج کردن ایران و ونزوئلا، بازار را در اختیار داشته باشد، بنابراین این موضوع تنها سیاسی نبود، بلکه قضیه اقتصادی هم بود که پوششی سیاسی به خود گرفت و با زور و گردن‌کلفتی آن را اعمال کردند.
 
کد مطلب: 16348
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *