تحریم‌ نفت ایران با هدف بازاریابی برای نفت شیل آمریکا است

25 آذر 1398 ساعت 15:38

وزیر نفت هدف آمریکا از تحریم فروش نفت ایران را بازاریابی برای نفت شیل این کشور عنوان کرد.


تولید ایرانی: بیژن زنگنه در حاشیه نخستین رویداد نوآوری وزارت نفت با عنوان «پترولیوم تیکاف» در محل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران گفت: طرح‌ فراگیر پالایشی سیراف در حال اجراست و طبق تفاهم‌های انجام‌شده، منابع مالی آن از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به صحبت‌های روز گذشته خود درباره ملی شدن سوخت گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) گفت: باید از سوخت سی‌ان‌جی به عنوان یک سوخت ملی حمایت کرد، اما آن هم سبب نمی‌شود بازده حرارتی و مقدار مصرف ما پایین بیاید، اما سوخت ۵۰ سنتی بنزین به سوخت گاز ۲۰ سنتی تبدیل می‌شود که همین موضوع برای اقتصاد ملی ما مهم و تاثیرگذار است.

تحریم‌ نفت ایران با هدف بازاریابی برای نفت شیل آمریکا
وزیر نفت در پاسخ به پرسشی درباره سیاست‌های آمریکا برای اعمال نفوذ در بازار جهانی نفت گفت: من هیچ شکی ندارم که یکی از دلایل آمریکا برای تحریم ایران و ونزوئلا، فراهم کردن بازار برای نفت شیل خودش، آن هم با قیمت‌هایی است که سرمایه‌گذاری را توجیه کند.
زنگنه افزود: آمریکا در دو سال پیاپی ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، هر سال ۱.۵ میلیون بشکه به تولید خود اضافه کرد که با قیمت‌های بالای ۶۰ دلار فروخت و بدون زحمت هم توانست با خارج کردن ایران و ونزوئلا، بازار را در اختیار داشته باشد، بنابراین این موضوع تنها سیاسی نبود، بلکه قضیه اقتصادی هم بود که پوششی سیاسی به خود گرفت و با زور و گردن‌کلفتی آن را اعمال کردند.
 


کد مطلب: 16348

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/16348/تحریم-نفت-ایران-هدف-بازاریابی-شیل-آمریکا

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com