يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۹

افتتاح سه طرح بزرگ در استان مرکزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام

سه طرح بزرگ اقتصادی در استان مرکزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بهره‌برداری رسید.
افتتاح سه طرح بزرگ در استان مرکزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
توليد ايرانی:سه طرح بزرگ اقتصادی در استان مرکزی با حضور رئیس توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استاندار استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.
فاز سوم طرح توسعه گلخانه‌ 50 هکتاری هیدروپونیک در زرندیه، طرح توانمندسازی اقتصادی ذوب روی ایجرود در آشتیان و زرین‌شیشه اراک از جمله طرح‌هایی بود که در این استان به بهره‌برداری رسید.
در حضور ستاد اجرایی فرمان امام و دو طرح دیگر در آشتیان و اراک از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
سیدهاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام که در باره طرح زرین شیشه اراک اعلام کرد این طرح در سال 75 تاسیس شد اما تا سال 94 مشکلات اقتصادی فراوانی داشت و نتوانسته بود فعالیت کند. 
بنیاد برکت ستاد فرمان اجرایی امام با حضور در این کارگاه و با سرمایه‌گذاری 8 و نیم میلیارد تومان توانسته این کارخانه را دوباره اهدا کرده و 54 شغل مستقیم و 280 شغل غیرمستقیم ایجاد کند.
تولیدات این کارخانه شیشه سکوریت، شیشه لمینت دو جداره و شیشه ضد گلوله است.
سال گذشته 500 هزار دلار از محصولات این کارخانه به کشور عراق صادر شده و برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات در سال جاری نیز صورت گرفته است.
مدنی مدیرعامل بنیاد برکت هم درباره طرح استحصال روی در آشتیان نیز گفت: این طرح 20 سال مسکوت بود و در حال حاضر به همت بنیاد برکت میزان تولید این محصول به 30 هزار تن افزایش یافته و 400 نفر اشتغال ایجاد می‌کند که صادرات آن به ترکیه و سوریه انجام می‌شود. 
علیرضا بزرگی مدیرعامل هلدینگ کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام هم درباره طرح توسعه گلخانه 50 هکتاری گفت: این طرح در جهت تامین امنیت غذایی کشور است که سیاست‌های کلان کشاورزی در جهت توسعه کشت گلخانه‌ای افزایش بهره‌وری آب و تولید محصول سالم می‌باشد.
به گفته بزرگی این طرح قرار است در حوزه تولید نشاء سالم، بسته‌بندی، سورتینگ و انتقال دانش و تکنولوژی نیز فعالیت کند.
 
کد مطلب: 15563
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *