جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲

تولید ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان مرکزی

۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر امسال با هدف توسعه زراعت چوب در نهالستان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تولید شد.
تولید ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان مرکزی
به گزارش توليد ايرانی؛ رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی روز یکشنبه افزود: ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در سال گذشته به این اداره اختصاص یافت که یک میلیون اصله نهال از جمله ۶۰۰ هزار اصله نهال گلدانی و ۳۰۰ هزار اصله نهال صنوبر  تولید شده است.

«محسن چقایی» گفت: کشاورزان می توانند با کاشت نهال صنوبر به صورت متمرکز در اطراف مزارع از این نهال به عنوان بادشکن استفاده کنند.

وی ادامه داد: بهره برداران  با ارایه تقاضای کتبی به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها و پس از بازدید و تایید کارشناس ، نهال مورد نیاز را در فصل مناسب تحویل می گیرند.

رئیس اداره جنگلداری و جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: روند پرشتاب افزایش جمعیت و تحولات صنعتی کشور نیاز بخش های مختلف به چوب و فرآورده های چوبی را به همراه داشته که از جمله راه های مهم و اصلی کاهش فشار به منابع جنگلی، حفظ، احیا و توسعه این ثروت ملی اجرای طرح ملی توسعه زراعت چوب و کشت گونه های سریع الرشد از جمله صنوبرکاری در اراضی مستعد و مناسب در سطح کشور و استان است.

چقایی گفت: بر این اساس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی سالانه به طور متوسط تولید یک میلیون اصله نهال  مرغوب و استاندارد از جمله نهال صنوبر را  در دستور کار دارد.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.
کد مطلب: 11382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *