سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۲

لزوم تبدیل بندر چابهار به هاب دریایی منطقه

عضو فراکسیون دریایی مجلس گفت: ضرورت دارد در کنار توسعه بندر شهید رجایی، بندر چابهار نیز به هاب دریایی منطقه تبدیل شود.
لزوم تبدیل بندر چابهار به هاب دریایی منطقه
توليد ايرانی:احمد مرادی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران در استان هرمزگان اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این استان 1100 کیلومتر نوار ساحلی دارد و 60 درصد انرژی و ذخایر نفتی دریای کشور در این استان است.
وی افزود: دولت مکلف به استفاده از ظرفیت‌های دریایی در حوزه گردشگری، تجارت و حمل و نقل دریایی و همچنین توسعه بنادر بر اساس برنامه ششم است.
وی تاکید کرد: ضرورت دارد علاوه بر توسعه بندر شهید رجایی، بندر چابهار نیز به هاب دریایی منطقه تبدیل شود.
عضو فراکسیون دریایی مجلس گفت: ظرفیت‌های صیادی مناسبی در کشور داریم، البته اینجانب درباره حضور کشتی‌های صیادی چینی که سبب شده است سهم صیادی ما در منطقه صفر شود، به دولت تذکر داده‌ام.
وی همچنین درباره تامین سوخت قایق‌های صیادی بیان کرد: پیش از این درباره سهمیه سوخت قایق‌های صیادی به دولت و رئیس‌جمهور تذکر داده‌ایم، اما متاسفانه دولت توجهی به سهم سوخت قایق‌های صیادی نکرد، در حالی که 30 هزار خانوار در استان هرمزگان از محل 11 هزار فروند قایق صیادی ارتزاق می‌کنند.
مرادی همچنین گفت: تا پایان برنامه ششم در سال 1401 باید سهم ایران از سوخت‌رسانی در خلیج فارس به 50 درصد برسد، در حالی که این سهم امروز کمتر از 10 درصد است.
عضو فراکسیون دریایی مجلس ادامه داد: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیشتر این بازار بانکرینگ توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس تشکیل شده است.
 
کد مطلب: 15552
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *