شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۴

تعلل در راه‌اندازی سامانه‏ کنترل و نظارت بر قاچاق کالا

رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس گفت: سامانه‏ کنترل و نظارت بر پیشرفت وظایف دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا هنوز نهایی نشده است.
تعلل در راه‌اندازی سامانه‏ کنترل و نظارت بر قاچاق کالا
توليد ايرانی:رحیم زارع، رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی پیرامون تعلل ایجاد شده در اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا ازجمله راه‌هایی است که با استفاده از آن می‌توان اقتصاد را توسعه داد و شرایط رونق اقتصادی را فراهم کرد. در همین راستا، قانون مبارزه با قاچاق کالا سال ۱۳۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده است.
وی ادامه داد: بعد از تصویب قانون مذکور سیر صعودی قاچاق کالا تا حدودی کاهش یافته ولی متوقف نشده است. ازجمله مهم‌ترین تاکیدات قانون مبارزه با قاچاق کالا، راه‌اندازی سامانه‏ کنترل و نظارت بر پیشرفت وظایف دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که مقرر شد دولت در اسرع وقت آن را راه‌اندازی کند.
رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس درخصوص اهمیت سامانه مذکور، گفت: راه‌اندازی این سامانه به شفافیت اقتصادی، رونق تولید، مبارزه با قاچاق و پیشگیری از رانت‌خواری کمک خواهد کرد. علی‌رغم اهمیت فراوان سامانه، متاسفانه شاهد تعلل در راه‌اندازی آن هستیم به طوری که بعد از ۶ سال هنوز عملیاتی نشده است.
وی درباره علت تعلل در نهایی شدن سامانه، گفت: به دلیل ضعف‌های نظارتی، مجهز نبودن گمرک‌های کشور، عدم همکاری دستگاه‌های متولی، سامانه‏ کنترل و نظارت بر پیشرفت وظایف دستگاه‌ها در امر مبارزه با قاچاق کالا هنوز نهایی شده است.
رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس در پاسخ به اینکه اطلاعات سامانه مذکور در اختیار کدام نهادها قرار می‌گیرد، گفت: در صورت راه‌اندازی و یکپارچه سازی سامانه، اطلاعات آن در اختیار نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی قرار می‌گیرد.
 
کد مطلب: 15363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *