منطقه کیش می‌تواند به روند جذب سرمایه‌های خارجی کمک کند

27 آبان 1398 ساعت 20:22

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: منطقه کیش می‌تواند به روند جذب سرمایه‌های خارجی در کشور کمک کند و در عین حال راه‌اندازی بورس بین‌الملل تا پایان سال جاری می‌تواند مبنای تعاملات بنگاه های داخلی با شرکت های خارجی شود.


تولید ایرانی: «غلامحسین مظفری»  در آیین افتتاح ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در جزیره کیش افزود: کشورهای جهان نباید نگران اتفاق های سخت و زودگذر کنونی باشند،  باید از فرصت‌های ویژه سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خاطرنشان کرد: اجرای همزمان ۱۳۰ پروژه به مبلغ ۳۰۰ هزار میلیارد ریال، تولید ارز دیجیتال و پرداخت های آینده از این طریق از جمله برنامه های منطقه آزاد کیش است که موجب رونق و کارآفرینی می شود.
این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: ایران ظرفیت های زیادی در حوزه اقتصادی دارد و با وجود تحریم های ظالمانه، اقتصاد کشور به ثبات نسبی رسیده است.
وی افزود: استفاده از بازار سرمایه به عنوان پیشران در اقتصاد می تواند زمینه های مناسبی از تامین مالی مناسب در صنعت را شکل دهد.
مظفری گفت: بانک‌ها نیز با اصلاح ساختار مناسب و تشدید نظارت های بانک مرکزی می توانند با بازوی مکملی در شکل‌گیری اقتصاد کارا ایجاد کنند.
وی ادامه داد: رشد ۶۹ درصدی شاخص صنایع بانک ها در بورس نشان می دهد که این گروه از چشم انداز مناسبی برخوردار است.
مظفری گفت: صنعت بیمه در سال‌های اخیر از رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در بورس برخوردار بوده اند و پوشش ریسک و فرهنگ سازی را همانند همیشه دنبال می کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه صنعت بیمه در کنار بانک ها و بورس می‌تواند نقش عمده‌ای در توسعه تولید در اقتصاد داشته باشد،  اظهار داشت: تعریف و ارائه فرصت های کارآفرینی توسط بخش های متفاوت و بخش خصوصی و تلفیق با بازار سرمایه می تواند اتفاق مناسب را جهت دهی کند.
یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس ۲۰۱۹ ) عصر امروز با مشارکت ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در جزیره کیش گشایش یافت.
 


کد مطلب: 15274

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/15274/منطقه-کیش-می-تواند-روند-جذب-سرمایه-های-خارجی-کمک-کند

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com