جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۳۳

تحریم‌های داخلی، اقتصاد کشور را آزار می‌دهد

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که محدودیت‌های داخلی خیلی شدید و به قول معروف سخت شده است، گفت: «در جاهایی که با کمبود بودجه و درآمد در کشور مواجه شده‌ایم، متاسفانه مالیات فشار خود را خیلی سنگین وارد می‌کند. »
تحریم‌های داخلی، اقتصاد کشور را آزار می‌دهد

توليد ايرانی:ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی درباره وضعیت تولید ناخالص داخلی در کشور اظهار داشت: «ما نسبت به سال قبل کاهش رشد اقتصادی را شاهد هستیم. رشد صنعت به سمت کاهشی و منفی حرکت کرده است. »
وی افزود: «البته در برخی از زمینه‌های دیگر نیز رشدهایی در کشور اتفاق افتاده؛ نه این‌که اصلا چنین اتفاقی نیفتاده باشد. در مجموع لازمه رونق تولید، بسترسازی و ایجاد زیرساخت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم. »
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران تصریح کرد: «شاید بگویند این حرفی که من به شما می‌گویم، شعار باشد. ما در دوره تحریم در بخش‌هایی شاهد رشدهایی خیلی خوبی بودیم و در بخش‌هایی هم شاهد رشد منفی بودیم. به نظر من تحریم داخلی بیشتر کشور را آزار داد. »
روغنی‌گلپایگانی با بیان این‌که محدودیت‌های داخلی خیلی شدید و به قول معروف سخت شده است، عنوان کرد: «من طرفدار جذب و دریافت مالیات هستم و باید به شما بگویم که مخالف مالیات‌ستانی اصلا نیستم. »
وی متذکر شد: «کشورهای مترقی نیز از جمله ویژگی‌هایی که دارند، میزان مالیاتی است که دریافت می‌کنند، اما ما در ایران به دلیل درآمدهای نفتی، مالیات پرداخت نمی‌کردیم. »
رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: «نکته‌ای که مطرح است، این‌که در حال حاضر مالیات به طور کامل بر پیکره و بدنه صنعت شلاق سنگینی می‌زند. یعنی در جاهایی که با کمبود بودجه و درآمد در کشور مواجه شده‌ایم، متاسفانه مالیات فشار خود را خیلی سنگین وارد می‌کند. »
 
کد مطلب: 14827
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *