دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
۰
پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳

نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات کشور در اراک گشایش یافت

سیزدهمین نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات کشور روز پنجشنبه با حضور سرپرست «مهدی صادقی نیارکی» معاونت امور صنایع وزارت صمت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور در اراک گشایش یافت.
نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات کشور در اراک گشایش یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ این نمایشگاه در فضای مسقف هشت هزار متر مربعی و با حضور ۱۰۰ شرکت صنعتی، معدنی و ابزارآلات تخصصی از سراسر کشور در پایتخت صنعتی ایران دایر شده و  همزمان با نخستین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل با رویکرد حمایت از صنایع ریلی است.

در این نمایشگاه نمایندگانی از صنایع تولیدی، صنعتی، معدنی، ریلی، نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین‌آلات، صنایع هایتک و پیشرفته، تجهیزات فنی، اتوماسیون ابزارآلات، آلومینیم، متالوژی، ریخته‌گری، دانش فنی و تجهیزات ایمنی حضور دارند.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ارایه آخرین دستاوردهای فنی مهندسی و تولید ، حمایت از کالای ایرانی، معرفی برندهای تخصصی و ایجاد تعامل بیشتر در چرخه تولید تا صادرات است.
برگزاری کلینیک کسب و کار با حضور مشاوران تخصصی حوزه اشتغال، صادرات و امور حقوقی، معرفی بزرگترین خوشه تولید کننده نفت، گاز و پتروشیمی با حضور صنایع مادر تخصصی و سمینارهای تخصصی فن بازار از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

سرپرست معاومنت امور صنایع وزارت صمت در حاشیه این نمایشگاه گفت: در کنار رونق تولید بحث توسعه صادرات از اهمیت ویژه برخوردار است و نمایشگاه‌ها یکی از ابزار مهم در ارایه توانمندی‌های حوزه صنعت، معدن و ابزارآلات است.
«مهدی صادقی نیارکی» افزود: صادرات تجهیزات و ماشینآلات بخش مهمی از هویت ملی است و باید هنر دست صنعتگران و متخصصان صنعت و معدن با کیفیت برجسته صادر شود.
وی اظهار داشت: پتانسیل ریلی خوبی در کشور وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شوند و در این راستا میز تخصصی صنایع ریلی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه از نهم تا ۱۲ آبان‌ماه جاری هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای بازدید گروه‌های تخصصی و علاقه‌مندان دایر است.
استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی قطب چهارم صنعت و دومین قطب صنایع مادرتخصصی کشور است.
شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در مسیر اصلی  شمال به جنوب و غرب به شرق کشور راه‌اندازی شد.
محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور در ارک دارای ۱۰ هزار مترمربع سالن نمایشگاهی مسقف، سه هزار مترمربع فضای باز نمایشگاهی و ۱۲۰ هزار مترمربع پارکینگ ویژه غرفه‌داران و بازدیدکنندگان است
کد مطلب: 14593
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *