نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات کشور در اراک گشایش یافت

9 آبان 1398 ساعت 18:33

سیزدهمین نمایشگاه صنعت، معدن و ابزارآلات کشور روز پنجشنبه با حضور سرپرست «مهدی صادقی نیارکی» معاونت امور صنایع وزارت صمت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور در اراک گشایش یافت.


به گزارش تولیدایرانی؛ این نمایشگاه در فضای مسقف هشت هزار متر مربعی و با حضور ۱۰۰ شرکت صنعتی، معدنی و ابزارآلات تخصصی از سراسر کشور در پایتخت صنعتی ایران دایر شده و  همزمان با نخستین نمایشگاه تعمیق ساخت داخل با رویکرد حمایت از صنایع ریلی است.

در این نمایشگاه نمایندگانی از صنایع تولیدی، صنعتی، معدنی، ریلی، نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، ماشین‌آلات، صنایع هایتک و پیشرفته، تجهیزات فنی، اتوماسیون ابزارآلات، آلومینیم، متالوژی، ریخته‌گری، دانش فنی و تجهیزات ایمنی حضور دارند.
هدف از برگزاری این نمایشگاه ارایه آخرین دستاوردهای فنی مهندسی و تولید ، حمایت از کالای ایرانی، معرفی برندهای تخصصی و ایجاد تعامل بیشتر در چرخه تولید تا صادرات است.
برگزاری کلینیک کسب و کار با حضور مشاوران تخصصی حوزه اشتغال، صادرات و امور حقوقی، معرفی بزرگترین خوشه تولید کننده نفت، گاز و پتروشیمی با حضور صنایع مادر تخصصی و سمینارهای تخصصی فن بازار از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

سرپرست معاومنت امور صنایع وزارت صمت در حاشیه این نمایشگاه گفت: در کنار رونق تولید بحث توسعه صادرات از اهمیت ویژه برخوردار است و نمایشگاه‌ها یکی از ابزار مهم در ارایه توانمندی‌های حوزه صنعت، معدن و ابزارآلات است.
«مهدی صادقی نیارکی» افزود: صادرات تجهیزات و ماشینآلات بخش مهمی از هویت ملی است و باید هنر دست صنعتگران و متخصصان صنعت و معدن با کیفیت برجسته صادر شود.
وی اظهار داشت: پتانسیل ریلی خوبی در کشور وجود دارد که باید این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شوند و در این راستا میز تخصصی صنایع ریلی برگزار می‌شود.
این نمایشگاه از نهم تا ۱۲ آبان‌ماه جاری هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای بازدید گروه‌های تخصصی و علاقه‌مندان دایر است.
استان مرکزی با ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی قطب چهارم صنعت و دومین قطب صنایع مادرتخصصی کشور است.
شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار در مسیر اصلی  شمال به جنوب و غرب به شرق کشور راه‌اندازی شد.
محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی غرب کشور در ارک دارای ۱۰ هزار مترمربع سالن نمایشگاهی مسقف، سه هزار مترمربع فضای باز نمایشگاهی و ۱۲۰ هزار مترمربع پارکینگ ویژه غرفه‌داران و بازدیدکنندگان است


کد مطلب: 14593

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/14593/نمایشگاه-صنعت-معدن-ابزارآلات-کشور-اراک-گشایش-یافت

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com