پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۴۰

افزایش یک میلیارد تنی ذخایر اکتشاف معدنی کرمان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از شناسایی۴۰ منطقه مستعد معدنی در این استان و افزایش ذخایر قطعی معدنی اکتشاف شده را از ۴.۷ میلیارد تن به ۵.۷ میلیارد تن خبر داد.
افزایش یک میلیارد تنی ذخایر اکتشاف معدنی کرمان
به گزارش توليد ايرانی؛  مهدی حسینی نژاد افزود: برنامه ریزی و فعالیت برای اکتشافات معدنی در استان کرمان با قدرت دنبال می شود و در این راستا ذخایر معدنی در نقاطی با ظرفیت بیشتر، شناسایی شده است.

حسینی نژاد اظهار داشت: اکتشافات استان کرمان مربوط به دهه های قبل بوده و به صورت خاص در سال ۱۹۷۰ توسط شرکت های خارجی در استان کرمان اتفاق افتاد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت خوبی برای چهار زون(بخش) زمین شناسی دارای ظرفیت کانی زایی، دارد لذا از سال ۹۳ سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت ویژه تر بحث اکتشاف را با توجه به سند راهبردی دنبال می کند و در این زمینه قرار است در حوزه سنگ آهن و مس قطب شویم لذا اکتشافات باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در سند راهبردی استان کرمان، تولید ۲۴۰ هزار تن مس کاتد باید به ۴۰۰ هزار تن برسد.
حسینی نژاد تصریح کرد: این سیاست در سال ۹۳ در قالب تعریف پهنه در مقیاس بزرگ مقیاس در استان کرمان تعریف شده و افراد حقیقی و حقوقی می توانند اکتشافات را در حوزه معدن دنبال کنند، اما متاسفانه برخی اشخاص فاقد توان مالی و فنی در این حوزه ورود کردند و این افراد نه تنها مشکل اکتشاف را رفع نکردند، بلکه موجب بلوکه شدن بخش بزرگی از استان شدند لذا با توجه به قوانین و نیاز استان سیاست پهنه ها را تعریف کردیم.

وی افزود: در قالب ۲۵ پهنه ۴۶ هزار کیلومتر مربع از استان را برای اکتشافات معدنی در مقیاس بزرگ را تعریف کردیم و ماحصل آن بانک اطلاعاتی جمع آوری شد که اکتشافات در آن موجود است.
کد مطلب: 14517
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *