جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۱

صادرات ۵۶ هزار تن مس از ایران

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ۵۶ هزار تن مس در ۶ ماه نخست امسال از این کشور به کشورهای خارجی صادر شده است.
صادرات ۵۶ هزار تن مس از ایران
به گزارش توليد ايرانی؛ اردشیر سعدمحمدی روز چهارشنبه در آیین نهمین یادواره شهدای صنعت مس و شهدای گمنام در مجموعه فرهنگی آزادی شهر سرچشمه رفسنجان افزود: تولید مس در ایران طی نیمه اول سال جاری رکورد باور نکردنی را در تاریخ ثبت کرد و در این مدت در معادن مس استان کرمان، سونگون، آذربایجان و دیگر معادن مس کشور بیش از ۱۳۲ هزار و ۴۰۰ تن مس تولید شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته دشمن تحریم های مختلفی را علیه ایران اعمال کرد و در این بخش نیز در قالب کاهش جهانی قیمت مس، ایران را تحریم کرد افزود: علیرغم این تحریم ها ما توانستیم تولید و صادرات مس را به گونه ای افزایش دهیم که تحریم ها را دور بزنیم.
سعدمحمدی خاطرنشان کرد: صادرات ۵۶ هزار تن مس از ایران در نیمه اول سال جاری معادل کل صادرات مس در سال گذشته و صادرات مس در سال گذشته ۴۷ هزار تن بوده است.
وی با بیان اینکه از نظر سوددهی در فروش نیز رتبه اول در بین تمام شرکت های کشور را به دست آوردیم تصریح کرد: تا سال آینده تمام سیستم مالی شرکت مس کاملا مکانیزه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تا پایان امسال ظرفیت ذوب مس به میزان ۴۰۰ هزار تن یعنی ۲ برابر ظرفیت قبل می رسد گفت: با توسعه در معادن دره آلو، دره زار و خاتون آباد و نیز شناسایی پتانسیل های جدید ماده معدنی و همچنین با اکتشافات جدید می توان گفت تا بیش از ۱۰۰ سال آینده ذخیره مس در کشور داریم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: پیش بینی می شود امسال تولید مس از مرز ۲۶۰ هزار تن عبور کند و در سال آینده نیز تولید مس از مرز ۳۰۰ هزار تن می گذرد.
وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه شرکت مس، دفاع و هدایت از اقتصادی کشور است گفت: شهدا به سطحی از معنویت رسیده بودند که بابت، اعتقادات، نیت پاک، دین و کشورشان از جانشان گذشتند و اگر بخواهیم پاسداری از خون شهدا را سرمشق خود قرار دهیم به یقین باید مسیری را طی کنیم که پیش خود و خدای خودمان احساس شرمندگی نکنیم.
سعدمحمدی ادامه داد: امروز کشور در ۲ بحث خارج از مرزها و بحث های داخلی  مسیرش را طی می کند که در عرصه داخلی ما موظفیم‌ به عنوان فرماندهان اقتصادی طوری فعالیت کنیم که کشور دغدغه ای از نظر آرامش اقتصادی و اجتماعی نداشته باشد.
این مسئول تصریح کرد: همان طوری که روزی بچه های این مرز و بوم از کشور برای حفاظت از خاک و آرامش این کشور به جبهه رفته اند امروز باید برای پاسداری آن قداست و نگاه شهدا و رزمندگان، در جبهه اقتصادی شرکت کنیم و پیروز شویم و خوشحالیم که شرکت ملی صنایع مس ایران این مسیر را طی می کند.
وی ادامه داد: یکدلی و همزبانی باید سرلوحه کار تمام مجموعه ها باشد تا بتوانیم وظیفه خود را نسبت به حفظ آرمان ها و نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهیم لذا اشتغال دغدغه مهم جوانان است و در این راستا مجتمع مس سرچشمه در مرحله اول با انجام آزمونی که ۱۷ هزار نفر در آن ثبت نام‌ کرده اند قرار است تعدادی را پذیرش کند.
وی با بیان اینکه امروز دفاع از موضع اقتصادی مهم است تصریح کرد: امروز شرایطی فراهم کرده ایم که می توانیم شرایط تحریم را دور بزنیم به طوری که به شرکت های ایران خودرو و سایپا نیز کمک می کنیم.
سعدمحمدی یادآور شد: امروز وظیفه صنعت مس دفاع و هدایت از موضع اقتصادی کشور است تا بتوانیم در سیستم گردش مالی کشور کمک کننده باشیم.
وی اظهار داشت: با وحدت و همدلی می توان با سرعت بیشتر به توسعه در مس، کار جدید و اشتغال جدید در مس دست یافت و امید به زندگی را در جوانان که احتیاج به اشتغال دارند به وجود آورد.
کد مطلب: 14218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *