چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
۰
پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۸

ارائه تسهیلات بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دریایی

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: این صندوق به شرکت‌‌های دانش‌بنیان بابت حضور در نمایشگاه‌ها تسهیلات بلاعوض ارائه می‌دهد.
ارائه تسهیلات بلاعوض به شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دریایی
توليد ايرانی:سیاوش ملکی‌فر با بیان اینکه توسعه صنایع دریایی در عصر اقتصاد دانش‌بنیان مستلزم توسعه زیست‌بوم دریایی است، اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که طبق قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأسیس شده است وظیفه حمایت از این شرکت‌ها را بر عهده دارد.
وی که در نشست نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، اظهار داشت: هدف‌گذاری کرده‌ایم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه دریای بندرعباس 70 درصد اجاره غرفه تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض ارائه دهیم. 
معاون صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: همچنین برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه هلند در راستای حمایت از آنها تا سقف 20 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای اجاره غرفه به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌شود.
بنابر‌این گزارش، در ادامه این مراسم، دبیر شورای عالی راهبردی نمایشگاه بین‌‌الملل دریای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حوزه مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی بیش از 10 آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی فعال دریایی در کشور مشغول فعالیت هستند.
مجید طلیمی افزود: بر اساس تحقیقات و فعالیت‌های علمی حوزه دریایی ما امروز در جایگاه رتبه هفتم دنیا قرار داریم به طوری که نسبت به کشورهایی نظیر ژاپن و حتی برخی کشورهای اروپایی جایگاه‌مان بالاتر است و می‌توان امیدوار بود اگر زنجیره علم تا عمل را کامل کنیم ارزش افزوده و اشتغال خوبی در کشور ایجاد خواهد شد. 
وی اظهار داشت: طول اسکله‌های بنادر تجاری اصلی کشور از 11 هزار متر در سال 57 طبق آخرین آماری که من دارم تا سال 96 به 37 هزار متر افزایش یافته است.
طلیمی گفت: 13 بندر در هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت‌های دریایی کشور وجود دارد که 95 درصد از حجم کل حمل‌ونقل مسافران دریایی کشور و حدود 100 درصد عملیات حمل خودرو در مسیر سرزمین اصلی به جزیره‌های خلیج‌فارس را بر عهده دارد.
وی بیان کرد: 7 مرکز اصلی جست‌وجو و نجات در بنادر چابهار، بندرعباس، بوشهر، بندر امام خمینی (ره)، بندر انزلی، بندر نوشهر و بندر امیرآباد داریم همچنین 12 مرکز فرعی جست‌وجو و نجات دریایی در کشور فعال است.
طلیمی اضافه کرد: همچنین 19 فروند شناور جست‌وجو و نجات دریایی در کشور داریم. ضمن آنکه 4 فروند بالگرد جهت عملیات جست‌وجو و نجات دریایی در بنادر چابهار، بوشهر، انزلی و بندرعباس امدادرسانی می‌کنند.
 
کد مطلب: 14267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *