جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۵

بیش از ۴۱ میلیون دز واکسن دام و طیور در البرز توزیع شد

رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان البرز گفت که ۴۱ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۹۹۱ دز انواع واکسن به منظور پیشگیری و کنترل بیماری‌ها در دام و طیور استان در ۶ ماهه اول سال‌جاری توزیع شده است.
بیش از ۴۱ میلیون دز واکسن دام و طیور در البرز توزیع شد
به گزارش توليد ايرانی؛ دکتر بهزاد ضیایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: از دیگر اقدامات این بخش انجام آزمایشات سرولوژی، میکروبی و کنترل کیفی است که برای تشخیص بیماری‌ها، بررسی میزان واکسیناسیون و اهداف غربالگری به کار می‌رود.

وی اظهار داشت: در این مدت ۱۰۶ هزار و ۱۰۱ مورد آزمایش سرولوژی، چهار هزار و ۷۰۸ مورد آزمایش میکروبی و ۶ هزار و ۳۵۶ مورد آزمایش کنترل کیفی انجام شده است.

ضیایی ادامه داد:‌همچنین انجام ۷۴ نوبت بازدید و نمونه‌برداری از کارخانجات تولید دارو، ۳۲۶ نوبت بازدید از بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دامپزشکی و ۱۹۰ نوبت بازدید از داروخانه‌های دامپزشکی از دیگر فعالیت های اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان است.

وی گفت:‌همچنین ۱۶۵ نوبت بازدید از شرکت‌های توزیع واکسن و مایه‌کوبی در مدت ۶ ماهه اول سال‌جاری انجام شده است.

در استان البرز ۴۳ کارخانه تولید دارو، واکسن،‌مواد ضدعفونی،‌سموم و مکمل‌سازی تحت نظارت دامپزشکی قرار دارند که بخش عمده نیازهای کشور را تامین می کنند.

همچنین در البرز ۲۱ داروخانه دامپزشکی و ۵۶ واحد درمانی شامل ۴۹ مرکز درمانگاهی، ۲ مرکز پلی کلینیک و پنج بیمارستان دامپزشکی فعال هستند.

۱۰ مرکز واکسیناسیون، ‌هفت مرکز آزمایشگاهی و ۱۵ واحد شرکت های پخش سراسری و استانی واکسن در البرز نیز فعال هستند و علاوه بر آن حدود ۵۰۰ پروانه ساخت دارو، واکسن و مواد ضدعفونی صادر شده است.
کد مطلب: 13863
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *