شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۷

۸۹۴ تن تخم‌مرغ از البرز صادر شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز گفت که ۸۹۴.۵ تن تخم‌مرغ در ۶ ماهه اول سال جاری از این استان به خارج از کشور صادر شد.
۸۹۴ تن تخم‌مرغ از البرز صادر شد
به گزارش توليد ايرانی؛ در استان البرز بیش از ۱۱۴ واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار با ظرفیت اسمی هفت میلیون و ۲۴۹ هزار قطعه وجود دارد که از این تعداد ۸۰ واحد فعال هستند.
پیش‌بینی شده است که تا پایان سال جاری ۹۲ هزار تن تخم مرغ در استان تولید شود.

علیرضا جمالی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار افزود:‌ از ابتدای امسال تاکنون ۲۹ هزار و ۵۰۰ قطعه آبزیان زینتی، ۱۶۸ تن پای و پنجه مرغ، ۲۹ هزار و ۱۰۰ قطعه پولت تخم‌گذار و ۵۳.۲ کیلوگرم خاویار از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی صادرات ۳۵ هزار و ۶۱۹ کیلوگرم کنسرو ماهی، ۹ هزار و ۱۰ کیلوگرم عسل و پنج هزار و ۵۵۰ کیلوگرم گوشت مرغ منجمد را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل دانست.
جمالی به اقدامات بهداشتی در واحدهای پرورش طیور از لحاظ مبارزه با بیماری‌ها اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۹۰ هزار قطعه از طیور پرورشی استان تحت پوشش واکسیناسیون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار گرفته کرده اند.

وی اظهار داشت:‌ برای واکسیناسیون این تعداد طیور یک میلیون و ۷۸۱ هزار و ۲۰۰ دز واکسن مصرف شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز بیان داشت:‌ همچنین طی این مدت ۴۷۹ بازدیدهای بهداشتی از واحدهای پرورش مرغ تخم‌گذار، پولت و مادر تخم‌گذار توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.
کد مطلب: 13770
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *