يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۳

در طرح مثلث اقتصادی نقش مردم را نادیده نگیرید

رئیس شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه گفت: در طرح مثلث اقتصادی نقش مردم باید دیده و برای آن برنامه‌ریزی شود.
در طرح مثلث اقتصادی نقش مردم را نادیده نگیرید
به گزارش توليد ايرانی؛ حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی صبح امروز در سومین نشست شورای فرهنگ عمومی تربت حیدریه اظهار کرد: طرح مثلث اقتصادی نیازمند تبیین در بین مردم و مسئولان است که باید در هر منطقه بنا به ظرفیت‌های موجود، این مهم فرهنگ سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه باید نقش مردم در طرح مثلث اقتصادی دیده شود، افزود: این بدان معناست که باید سرمایه‌های کوچک جمع آوری و به سمت تولید و اشتغال هدایت شوند.
حجت‌الاسلام عصمتی با اشاره به اینکه همه این راهکارها کارآفرینی را به همراه دارد، تصریح کرد: اینکه مردم سرمایه‌های خود را به جای اینکه در بانک سپرده گذاری کند به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند بسیار مهم است و این وظیفه ما در شورای فرهنگ عمومی و دیگر نهادهاست که بتوانیم این موضوع را برای مردم تبیین کنیم.

همچنین علی نیک یاد، فرمانده سپاه تربت حیدریه، گفت: در طرح مثلث اقتصادی اصلا مردم دیده نشدند و در طرح موفق قلعه گنج کرمان هم که توسط استاندار مطرح می‌شود، اصلا بحث معین اقتصادی جایگاهی ندارد، بلکه این مردم بودند که با پشتیبانی بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت سرمایه‌های خود را جمع کرده و به سمت تولید و اشتغال هدایت کردند.

سرهنگ علی نیک یاد افزود: امروز هم اگر در طرح مثلث اقتصادی مردم نادیده گرفته شوند و محوریت با سرمایه داران باشد مشکلی برطرف نخواهد شد ضمن اینکه به گفته  معین‌های اقتصادی شهرستان هنوز برنامه عملیاتی خاصی برای آنها تعریف نشده است.

وی گفت: اگر در مسیر اشتغال می‌خواهیم حرکت کنیم تکمیل کننده آن بازار فروش محصولات و تولیدات  هر منطقه است که باید توسط دستگاه‌های مربوط برنامه ریزی شود بدین صورت که وقتی در روستایی کارگاه کوچک و زود بازده‌ای راه اندازی می شود برای آن بازار فروش نیز مهیا باشد.
کد مطلب: 13785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *