جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰

توانایی قطعه‌سازان آذربایجان‌شرقی با تولید ۳۰ درصد نیاز کشور

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: قطعه‌سازان استان در کمترین سطح از تولید، توان تامین ۳۰ درصد از قطعات خودرویی منطقه و کشور را دارند.
توانایی قطعه‌سازان آذربایجان‌شرقی با تولید ۳۰ درصد نیاز کشور
به گزارش توليد ايرانی؛  حبیب امین زاده چهارشنبه شب در نشست مشترک با برخی از اعضای انجمن قطعات یدکی و ماشین آلات کشاورزی تبریز افزود: تلاش می شود با همکاری خودروسازان حداقل ۳۰ درصد از قطعات مورد نیاز شرکت ایران خودرو تبریز از صنایع بومی استان تامین شود و در گام های بعدی این عدد افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کارشناسی مشترک بین مدیران ارشد شرکت ایران خودرو و نمایندگانی از صنایع قطعه سازی استان، اظهار داشت: در این نشست ها تلاش می شود با معرفی نقاط قوت استان در تولید انواع قطعات مورد نیاز صنایع خودروسازی نسبت به عقد قراردادهای تولید نیز اقدام شود.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به راهکارهای متنوع حمایت از تولید داخل گفت: عدم واردات، افزایش تعرفه واردات و عدم ثبت سفارش کالاهای مشابه ساخت داخل از جمله این راهکارهاست.

امین زاده، از قطعه سازان استان خواست در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که در هفته های پیش رو برگزار می شود حضور فعالی داشته باشند.

وی یادآوری کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس نمایشگاه خودکفایی در موضوعات مختلف و با همکاری سازمانها و نهادهای متعدد در محل مصلی امام خمینی (ره) تبریز برگزار می شود که این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است تا شهروندان و متخصصان از میزان و چگونگی خودکفایی تولیدات صنعتی استان مطلع شوند.

امین زاده، از انجمن های تخصصی صنعتی به عنوان بازوان کارشناسی و اطلاعاتی دستگاه های حاکمیتی یاد کرد و ادامه داد: یکی از فرصت های رسیدن به سطوح بالای شاخص های توسعه اقتصادی حضور فعالانه انجمن های صنعتی در تصمیم گیری هاست که این سازمان از حضور آنان استقبال می کند.
به گفته پاشایی  رئیس انجمن نیرو محرکه همگن و قطعات خودرو آذربایجان شرقی حدود ۳۰۰ قطعه ساز خودرو و صنایع همگن در این استان وجود دارد اما متاسفانه در سایه بی توجهی ها به این صنعت، بیشتر واحدهای قطعه سازی خودرو در استان یا با کمتر از ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند و یا رو به تعطیلی هستند.
کد مطلب: 12722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *