جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۵

آغاز صادرات کیوی گیلان با ۹۷ کامیون بار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۹۷ کامیون بار کیوی شامل دو هزار تن محصول، از مرز آستارا واقع در غرب استان صادر شد.
آغاز صادرات کیوی گیلان با ۹۷ کامیون بار
به گزارش توليد ايرانی؛ علی درجانی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: همزمان با اتمام محدودیت صادرات محصولات کشاورزی از شانزدهم مهرماه ، ۱۲۴  کامیون بار محصولات کشاورزی که شامل ۹۷ کامیون بار به وزن تقریبی دو هزار تن محصول کیوی استان گیلان است از مرز آستارا خارج و به تعدادی از کشورهای مصرف کننده فرامرزی صادر شد.

وی با پیش بینی صادرات ۱۸۰ هزار تن تولید محصول کیوی طی امسال ادامه داد: توانسته ایم با ایجاد بسترهای مناسب ، سطح تولید را افزایش دهیم و ضمن ایجاد اشتغال ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشیم.

سطح زیر کشت باغات کیوی در کشور، ۱۲ هزار و ۱۵۲ هکتار است که  از این میزان پنج هزار و ۷۴۶ هکتار مربوط به گیلان است. سال گذشته صادرات ۶۷ هزار و ۵۰۰ تن کیوی، ۴۷ میلیون دلار ارزآوری برای کشور به ارمغان داشت.

۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان در تولید کیوی فعالیت دارند؛ تالش با دو هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی زیر کشت بزرگترین تولیدکننده کیوی گیلان است و پس از آن شهرستان های رودسر و آستارا در رتبه های بعدی قرار دارند. 

گمرکات کشور با قرنطینه کردن کیوی در تمامی نواحی مرزی، از تاریخ پانزدهم تیر تا پانزدهم مهرماه صادرات آن را به عنوان اقلام مممنوعه اعلام کرده بودند.

پیشتر مسعود الماسی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان در گفت وگو با خبرنگاران فرصت ها و در عین حال دشواری های صادرات کیوی استان را برشمرده بود.
کد مطلب: 13642
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *