سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۷

آمادگی ایران برای همکاری های دارویی با کوبا

معاون غذا و داروی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توان ایران در تولید دارو و تجهیزات پزشکی گفت: آماده همکاری برای انتقال تکنولوژی و صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به کوبا هستیم.
آمادگی ایران برای همکاری های دارویی با کوبا
به گزارش توليد ايرانی؛ محمدرضا شانه ساز در دیدار با مدیرکل سازمان تنظیم مقررات دارویی و تجهیزات پزشکی کوبا و هیات همراه تاکید کرد: در زمینه تولید دارو توانسته ایم به مرزهای خودکفایی نزدیک شویم و در حوزه تجهیزات پزشکی نیز صفر تا  صد در صد اقلام هایتک (فناوری بالا) را در کشور تولید می‌کنیم.

وی افزود: کوبا صاحب دانش و تکنولوژی به ویژه در حوزه بایوتکنولوژی است و مطمئن هستیم که متخصصان کوبایی می توانند در کنار متخصصان ایرانی، کارهای ارزشمندی را خلق کنند.

شانه ساز اضافه کرد: بخش های کنترلی مانند اداره کل آزمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی امکاناتی را دارند که می توانند زمینه خوبی برای همکاری ها در حوزه بایوتکنولوژی را ایجاد کنند.

پیشرفت ایران در ساخت تجهیزات پزشکی 
رافائل پرز کریستیانو مدیرکل سازمان تنظیم مقررات دارویی و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت کوبا نیز در این دیدار گفت: ما می توانیم بسیاری از اقلام دارویی ایران مانند محصولات نهایی و مواد اولیه را وارد سیستم سلامت بهداشت کوبا کنیم.

وی با بیان اینکه کوبا به مواد اولیه دارویی نیاز دارد، افزود: در حوزه فرمولاسیون و تهیه داروها، از مواد اولیه وارداتی بهره می‌بریم و یکی از زمینه‌های مهم همکاری کوبا و ایران می تواند دسترسی به مواد اولیه دارویی تولید ایران باشد.

کریستیانو با اشاره به بازدید انجام گرفته از خطوط تولید تجهیزات پزشکی در پارک علم و فناوری پردیس تهران گفت: کوبا تجهیزات پزشکی مورد نیاز را از اروپا خریداری می کند و برای ما تحسین برانگیز است که ایران در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است که در این زمینه هم می توانیم از تولیدات ایران بهره‌مند شویم و این می تواند یکی از توافقات تاریخی دو کشور در حوزه همکاری سلامت و اقتصاد باشد.

گفتنی است سفیر کوبا در ایران و مدیرکل بازرگانی کوبا فارما و مدیران کل دارو، تجهیزات پزشکی، غذا، مکمل ها و آزمایشگاه سازمان غذا و دارو نیز در این جلسه حضور داشتند.
کد مطلب: 13253
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *