پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۶

محصولات صنعتی شرکت‌های ایرانی در باکو نمایش داده می‌شود

نمایشگاه بین المللی صنعت با محوریت محصولات تولیدی شرکت‌های صنعتی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه طی مراسمی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان افتتاح شد.
محصولات صنعتی شرکت‌های ایرانی در باکو نمایش داده می‌شود
توليد ايرانی:در این نمایشگاه ۳۸ شرکت تولیدی و خدماتی ایران فعال در حوزه های صنعتی مختلف، ۱۰ شرکت جمهوری آذربایجان، یک شرکت روسیه، ۴ شرکت از پاکستان، یک شرکت  از گرجستان و یک  شرکت اوکراین محصولات تولیدی خود را به دید نمایش گذاشتند.
مراسم افتتاح این نمایشگاه بین المللی سه روزه با حضور "جواد جهانگیرزاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، مسوولان  اقتصادی برخی استان های کشورمان و نیز مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان و رییس اتاق بازرگانی جمهوری خودمختار داغستان روسیه برگزار شد.
در این نمایشگاه محصولات و تجهیزات  پتروشیمی، ساختمان،انرژی برق، دامداری، کشاورزی، آبیاری، لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی با گرایش سلامت نمایش می شود.
جهانگیرزاده طی سخنانی در این مراسم تقویت بیش از پیش روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را مورد اشاره قرار داد و گفت: حجم گردش تجاری میان دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی در نسبت به  سال ۲۰۱۷میلادی ۷۴ درصد و نیز در ۱۰ ماه سال جاری در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل بیش از۹۰ درصد افزایش یافته است .
وی افزود: البته بر این باور هستیم که ظرفیت زیادی برای گسترش همکاری های اقتصادی میان دو کشور همسایه  ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد و باید با تلاش های مشترک در راستای تقویت روابط اقتصادی فیمابین اقدام کرد .
سفیر جمهوری اسلامی ایران جمهوری آذربایجان را بازار مناسبی برای شرکت های ایرانی توصیف کرد و گفت: شرکت های کشورمان از طریق این کشور می توانند دسترسی مناسبی به بازارهای کشورهای منطقه داشته باشند.
وی ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بین المللی مورد استقبال گسترده ساکنان پایتخت جمهوری آذربایجان قرار گیرد .
جهانگیرزاده  در بخشی از سخنان خود برنامه ایران و جمهوری آذربایجان برای ایجاد پارک صنعتی مشترک در منطقه مرزی دو کشور را مورد اشاره قرار داد و  انجام آن را به نفع فعالان اقتصادی هر دو کشور عنوان کرد.
"المیر عیسی اف" معاون موسسه دولتی توسعه کسب و کار کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان نیز گفت که این موسسه دولتی از برگزاری نمایشگاه های بین المللی مشابه حمایت می کند و آن را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری میان فعالان اقتصادی و نیز توسعه روابط تجاری کشورهای حاضر می داند.
در قالب این نمایشگاه بین المللی همچنین نشستی با حضور فعالان  اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اذربایجان و نیز نمایندگان دیگر کشورهای حاضر برگزار خواهد شد.
 
کد مطلب: 14862
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *