يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۶

تولید گلابی در خلخال افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از افزایش ۹۰ درصدی میزان تولید گلابی در سال زراعی جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.
تولید گلابی در خلخال افزایش یافت
به گزارش توليد ايرانی؛ بهبود علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: ۳۷۲ هکتار از مجموع باغ‌های میوه این شهرستان به کشت درختان گلابی اختصاص داده شده و با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی و عملکرد مطلوب محصول ، چهار هزار و ۵۰۰ تن انواع گلابی تولیدی منطقه از باغ‌های گلابی خلخال برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی بهترین زمان فصل برداشت این میوه از مناطق نیمه‌گرمسیری و سردسیری این شهرستان را اوایل شهریور تا پایان نیمه اول مهرماه ذکر کرد و گفت: برداشت گلابی تابستانی پایان یافته و هم‌اکنون گلابی پاییزه در حال برداشت است.

وی همچنین با اشاره به مستعد بودن شرایط آب و هوایی و کوهستانی منطقه برای کشت و پرورش انواع درختان گلابی از همکاری با باغداران برای ایجاد باغ‌های جدید گلابی و توسعه باغ‌های قدیمی و اصلاح الگوی کشت با تهیه ارقام مقاوم در مقابل سرما خبر داد.

او با بیان اینکه سرمازدگی سردرختی باغ‌های میوه و خشکسالی خسارات سنگینی به باغداران وارد می‌کند، اظهار داشت: استفاده از ارقام جدید میوه با نظر کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و بیمه محصولات باغی و سردرختی درختان میوه از جمله راهکارهای کاهش میزان خسارات در زمان وقوع حوادث قهری و طبیعی و مقابله با انواع پدیده‌های جوی منطقه است.

او اظهار داشت: از مجموع ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی خلخال هفت هزار و ۳۳۰ هکتار به تولید محصولات باغی و میوه اختصاص یافته و این شهرستان با تولید ۳۳ هزار و ۹۰۰ تن انواع میوه در سال ۱۷.۸ درصد از مجموع تولیدات باغی و میوه استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
کد مطلب: 13129
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *