پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
۰
سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵

رشد ۲۲ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

تالارهای مختلف بورس کالای ایران، طی شهریور ماه سال ۹۸، شاهد معامله ۲ میلیون و ۱۶۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۲ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب از نظر حجم و ارزش معاملات، رشد ۴۹ و ۲۲ درصدی را تجربه کرد.
رشد ۲۲ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران
به گزارش توليد ايرانی؛ طی مدت یاد شده تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۹ هزار و ۸۵۷ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۳۹۳ هزار و ۳۱۴ تن انواع قیر، ۲۲۱ هزار و ۷۴۰ تن انواع مواد پلیمری و ۹۶ هزار و هشت تن مواد شیمیایی معامله شد.

همچنین از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به دادوستد ۵۴۵ هزار و ۸۰ تن وکیوم باتوم ( ماده اولیه تولید قیر ونفت کوره)، ۱۲ هزار و ۷۹۵ تن گوگرد، هشت هزار و ۷۹۹ تن عایق رطوبتی، ۲ هزار تن کک، ۷۰ تن آرگون، ۵۹۸ تن روغن پایه و ۱۵۴ هزار و ۹۰۰ تن لوب کات ( ماده اولیه تولید روغن موتور)  اشاره کرد.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز درشهریور ماه امسال میزبان معامله ۶۵۰ هزار و ۵۶ تن انواع کالا به ارزش ۴۲ هزار و ۶۴۴ میلیارد ریال بود.

علاوه براین در تالار مزبور ۶۹۴ هزار و ۳۴۱ تن انواع فولاد، ۱۶ هزار و ۹۰۵ تن انواع مس، ۵۷۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۲۴ تن کنسانتره،  ۱۲هزار و ۴۰ تن آلومینیوم و ۵۶ کیلو گرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز در مدت مورد بررسی این گزارش، معامله ۲ هزار و ۹۶ تن کالا را تجربه کرد.
کد مطلب: 12912
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *