محصول کنسانتره میوه شاهرود به روسیه صادر می‌شود

11 شهريور 1398 ساعت 12:29

مدیرعامل تعاونی روستایی استان سمنان گفت: کنسانتره یک هزار و ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی مانند سیب و انگور، پس از تبدیل در واحد فرآوری شاهرود، به روسیه صادر می‌شود.


به گزارش تولیدایرانی؛ جعفر جورابلو روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: از ابتدای مرداد ۹۸ تاکنون ۵۰۰ تن سیب و یک هزارتن انگور استان سمنان برای تبدیل به کنسانتره به کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در شاهرود منتقل شده که منجر به تولید ۲۷۰ تن کنسانتره شده است.

وی ادامه داد: با انتقال یک هزار تن انگور به واحد تولیدی فرآوری محصولات کشاورزی،  ۲۰۰ تن کنسانتره در شاهرود تولید شد.

مدیر عامل تعاونی روستایی استان سمنان گفت: محصولات کشاورزی از استان‌های فارس، خراسان شمالی و رضوی و روستای ابر و مجن شاهرود، برای تبدیل به کنسانتره، خریداری شده است.

جورابلو افزود: درهای این کارخانه کنسانتره برای خرید محصولاتی چون سیب و انگور به روی کشاورزان همه استان های کشور باز است.

کارخانه کنسانتره توحید شاهرود در آغاز فعالیت از سال ۱۳۸۶ پنج هزار تن انگور و سه هزار تن سیب درجه سه فرآوری کرد، اما در سال ۸۷ به خاطر سرمازدگی مزارع و باغ‌ها، کنسانتره انگور تولید نشد و فقط سه هزار و ۵۰۰ تن سیب فرآوری شد، طی سال های ۸۶ تا ۹۲ به طور میانگین سالانه سه هزار تن آبمیوه در واحد کنسانتره شاهرود تولید شد و به مصرف داخلی رسید.

در استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار و ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.
۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است که بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.


کد مطلب: 12001

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/12001/محصول-کنسانتره-میوه-شاهرود-روسیه-صادر-می-شود

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com