سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹

محصول کنسانتره میوه شاهرود به روسیه صادر می‌شود

مدیرعامل تعاونی روستایی استان سمنان گفت: کنسانتره یک هزار و ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی مانند سیب و انگور، پس از تبدیل در واحد فرآوری شاهرود، به روسیه صادر می‌شود.
محصول کنسانتره میوه شاهرود به روسیه صادر می‌شود
به گزارش توليد ايرانی؛ جعفر جورابلو روز یکشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت: از ابتدای مرداد ۹۸ تاکنون ۵۰۰ تن سیب و یک هزارتن انگور استان سمنان برای تبدیل به کنسانتره به کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در شاهرود منتقل شده که منجر به تولید ۲۷۰ تن کنسانتره شده است.

وی ادامه داد: با انتقال یک هزار تن انگور به واحد تولیدی فرآوری محصولات کشاورزی،  ۲۰۰ تن کنسانتره در شاهرود تولید شد.

مدیر عامل تعاونی روستایی استان سمنان گفت: محصولات کشاورزی از استان‌های فارس، خراسان شمالی و رضوی و روستای ابر و مجن شاهرود، برای تبدیل به کنسانتره، خریداری شده است.

جورابلو افزود: درهای این کارخانه کنسانتره برای خرید محصولاتی چون سیب و انگور به روی کشاورزان همه استان های کشور باز است.

کارخانه کنسانتره توحید شاهرود در آغاز فعالیت از سال ۱۳۸۶ پنج هزار تن انگور و سه هزار تن سیب درجه سه فرآوری کرد، اما در سال ۸۷ به خاطر سرمازدگی مزارع و باغ‌ها، کنسانتره انگور تولید نشد و فقط سه هزار و ۵۰۰ تن سیب فرآوری شد، طی سال های ۸۶ تا ۹۲ به طور میانگین سالانه سه هزار تن آبمیوه در واحد کنسانتره شاهرود تولید شد و به مصرف داخلی رسید.

در استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار و ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.
۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است که بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.
کد مطلب: 12001
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *