دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۹

افزایش ۱۱ درصدی تولید فولاد ایران

تولید فولاد ایران علی‌رغم بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه این صنعت، در ماه جولای ۲۰۱۹ (تیرماه) ۱۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۲.۲۰۰ میلیون تن رسید.
افزایش ۱۱ درصدی تولید فولاد ایران
توليد ايرانی: انجمن جهانی فولاد اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه جولای ۲۰۱۹ (تیر ۹۸) نسبت به مدت مشابه سال گذشته با از افزایش ۱۱.۱ درصدی روبرو شده و به ۲.۲۰۰ میلیون تن رسیده است. این رقم برای ماه جولای سال گذشته میلادی ۱.۹۸۱ میلیون تن بوده است.
بر اساس این گزارش، ایران در میان ۶۴ کشور تولیدکننده فولاد که ۹۹ درصد فولاد جهان را تولید می‌کنند، در ماه جولای در جایگاه دهم قرار گرفته است.
تولید فولاد ایران در ۷ ماه نخست امسال به ۱۴.۹۸۸ میلیون تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۴ درصد رشد داشته است. ایران در ۷ ماه نخست سال گذشته ۱۴.۰۹۱ میلیون تن فولاد تولید کرده بود.
بر اساس آمار‌های انجمن جهانی فولاد، چین با تولید ۸۵.۲۲۳ میلیون تن، هند با تولید ۹.۲۱۵ میلیون تن و ژاپن با تولید ۸.۳۸۷ میلیون تن فولاد در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.
جایگاه‌های چهارم تا دهم نیز در اختیار آمریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران است.
تولید فولاد جهان در ماه جولای ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۷ درصد افزایش یافته است و به ۱۵۶.۶۹۷ میلیون تن رسیده است.
کد مطلب: 11804
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *