شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵

تولید فیلم دینی در قم توسعه می‌یابد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: با تامین زیرساخت‌های لازم و ایجاد بستر کارگردانی و فیلم‌سازی، ساخت فیلم‌های دینی در این استان توسعه پیدا می‌کند.
تولید فیلم دینی در قم توسعه می‌یابد
به گزارش توليد ايرانی؛ حسن ندافی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: قم از ظرفیت بالایی برای ساخت و تولید فیلم‌هایی با موضوع‌های مختلف به‌ویژه دینی برخوردار است.

وی اضافه کرد: برای توسعه و ارتقای صنعت فیلم‌سازی در بین کودکان و نوجوانان قم کارگاه‌های آموزشی در حال برگزاری بوده و از وجود اساتید ویژه در زمینه کارگردانی، فیلم‌سازی و تدوین استفاده می‌شود.

ندافی ادامه داد: همچنین با ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای صنعت فیلم‌سازی در قم، پیش‌بینی اتفاق‌های نوین و جدید در رابطه با فیلم کوتاه و مستند دینی در آینده بسیار بالا است.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان قمی در زمینه‌های مختلف هنری دارای استعدادهای سرشاری هستند که صنعت فیلم‌سازی تنها یکی از آن‌هاست.

ندافی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سینما کودک در منطقه پردیسان قم گفت: اولویت استفاده و بهره‌برداری از این سینما برای کودکان و نوجوانان استان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم بیان کرد: به دلیل محدودیت در تولید محتوای ویژه کودکان در طول سال، برخی از فیلم‌های سینمایی نیز در این سینما روی پرده می‌رود.

سینما کودک زیر نظر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با اعتبارات سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب به قم در منطقه پردیسان احداث شد. پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و درسال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است اتفاقی در رابطه با فرهنگ و تئاتر در استان رقم بخورد باید استعدادهای کودکان و نوجوانان از همان دوران کودکی به کار گرفته شود.

هم‌اکنون سینما ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینما تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینما آیه با ۱۴۰ صندلی، سینما آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودک و نوجوان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم است.

وی در پایان ابراز کرد: قم میزبان سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان خواهد بود که برای سومین بار میزبانی این مسابقات را بر عهده دارد.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان از پنجشنبه ۳۱ مردادماه تا روز دوشنبه ۴ شهریورماه سال جاری در سینما کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم برگزار می‌شود.
کد مطلب: 11520
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *