جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
۰
جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۷

تولید استیل کرد دره شهر نیاز کارخانجات لاستیک سازی وبی نیازی در واردات

معاون امور صنایع وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: با بهره برداری کامل از مجموعه لاستیک استیل کرد شهرستان دره شهر ایران از واردات این محصول بی نیاز می شود.
تولید استیل کرد دره شهر نیاز کارخانجات لاستیک سازی وبی نیازی در واردات
به گزارش توليد ايرانی؛ فرشاد مقیمی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه استیل کرد شهرستان دره شهر اظهار داشت: سفر به ایلام در راستای بررسی و شناسایی مشکلات و موانع تولید در این استان انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های انجام گرفته، ظرفیت و مجموعه خوبی در بحث اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم ها در این استان شاهد هستیم.

معاون وزیر صمت با اشاره به کارخانه استیل کرد دره شهر یادآور شد: این کارخانه تولیدی یکی از این مجموعه ها است که می تواند کشور را از ورود این محصول مهم صنعت لاستیک سازی بی نیاز کند.
مقیمی تصریح کرد: کارخانه استیل کرد با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن نیاز کل کارخانه های لاستیک سازی کشور را تامین می کند.

وی تاکید کرد: در بحث اشتغالزایی نیز تاکنون ۱۵۰ نفر مشغول بکار شده اند که با بهره برداری کامل از این واحد تولیدی میزان اشتعال ۲ برابر خواهد شد.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با اشاره به تامین سرمایه برای افزایش تولید این کارخانه ، یادآور شد: در خصوص قیمت نیز با تمهیدات دولت، وزیر صمت و لاستیک سازان صرفه جویی خوبی انجام گرفته که این خود یکی از شاخصه های مهم اقتصاد مقاومتی است.

مقیمی تصریح کرد: مهمترین مشکل این کارخانه با توجه به تحریم ها بحث واردات بخشی از مواد اولیه آن از خارح کشور است که در تلاشیم این مشکل را نیز مرتفع کنیم.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: در تلاشیم با افزایش ظرفیت تولیدی مناسب برای کنترل و در دست گرفتن بازار منطقه در بحث مواد اولیه و تولید ۱۰۰ درصد خودکفا شویم.

کارخانه استیل کرد شهرستان دره شهر اولین و بزرگ ‌ترین واحد تولیدی در ایران است که سیم تولید شده از مفتول را عرضه می‌کند.

طرح استیل کرد با ظرفیت 10 هزار تن در سال سیم مفتول مورد نیاز لاستیک خودرو را تولید و در صورت بهره برداری می تواند 100 درصد نیاز کشور را تامین کند.
 
کد مطلب: 11244
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *