سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۵

کاهش ارزبری ۱۷.۵ میلیون یورویی در ایران خودرو محقق شد

مدیرعامل ایران خودرو از تحقق کاهش ارزبری ۱۷ میلیون و ۵۱۰ هزار یورویی در این گروه صنعتی از ابتدای امسال تاکنون با بومی سازی ۹ پروژه فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید خبر داد.
کاهش ارزبری ۱۷.۵ میلیون یورویی در ایران خودرو محقق شد
به گزارش توليد ايرانی؛  «فرشاد مقیمی» در جلسه ستاد تعمیق ساخت داخل این گروه صنعتی افزود: ۳۱ پروژه دیگر فلزی و غیرفلزی مواد اولیه تولید، تا پایان امسال و  سال ۹۹ در طرح جهاد خودکفایی ایران خودرو برنامه ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بومی‌سازی این ۳۱ پروژه در دست اجرا بوده و تحقق آن ۵۲ میلیون و ۶۲۰ هزار یورو کاهش ارزبری به دنبال خواهد داشت.
مقیمی ادامه داد: ۲۶ پروژه داخلی‌سازی مواد اولیه دیگر با کاهش ارزبری ۱۶۳ میلیون یورو در مرحله  امکان‌سنجی قرار دارد.
وی در زمینه داخلی‌سازی قطعات در میزهای صنعت، اظهار داشت: ‌در مجموع با برگزاری سه میز تخصصی تعمیق ساخت داخل، ۸۵ قطعه از محصولات این خودروساز توسط ۳۹ سازنده و با کاهش ارزبری سالیانه ۱۲۷ میلیون یورو بومی سازی می شود.

مدیرعامل ایران‌خودرو اضافه کرد:‌ با همکاری ۳۲ قطعه‌ساز برای داخلی‌سازی، ۶۸ قطعه از میزهای نخست و دوم به مرحله خودکفایی رسیده، تعداد زیادی از آن‌ به تولید انبوه نیز رسیده و به زودی هفت قطعه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید.

وی تاکیدکرد: مصمم هستیم براساس توانمندی‌های داخل کشور، محصولات مورد نیاز تا جایی که امکان دارد در داخل تولید و تامین کنیم، برهمین اساس واردات برخی قطعات را که براساس سیاست‌گذاری گذشته سفارش‌گذاری شده بود، متوقف شد.
سه ماه پیش و در میز نخست تعمیق ساخت داخل، قراردادهایی بین ساپکو، سازه‌گستر و مگاموتور با ۳۲ شرکت قطعه‌ساز با هدف تولید ۳۵ قطعه برای یک سال مصرف ایران خودرو و سایپا منعقد شد.

در هفته‌های گذشته و با برگزاری میز دوم، قرارداد همکاری با ۳۶ شرکت قطعه‌ساز با هدف داخلی‌سازی ۴۲ قطعه منعقد شد.
با برگزاری این دو میز، در مجموع ۷۷ قطعه خودرویی در داخل تولید شده و ۱۷۵ میلیون یورو کاهش ارزبری برای کشور به دنبال خواهد داشت.
کد مطلب: 15705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *