جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۷

تولید93درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در ارتباط با تامین گوشت و مواد پروتیینی کمبودی وجود ندارد گفت: ۹۳ درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل تامین می‌شود.
تولید93درصد گوشت مورد نیاز کشور در داخل
به گزارش توليد ايرانی؛  حجت الاسلام سیدرضا تقوی در دومین همایش شورای زکات آذربایجان‌غربی درباره علت کمبود گوشت در بازار افزود: دامداران دام‌های خود را برای رشد بیشتر دیرتر تحویل کشتارگاه‌ها می‌دهند و علت کمبودهای مقطعی از این موضوع نشات می‌گیرد که باید تنظیم بازار از گوشت‌های ذخیره در انبارها انجام شود.
وی با اشاره به اینکه از مجموع ۹۵۰ هزار تن نیاز کشور به گوشت ۱۰ درصد از خارج وارد می‌شود اظهار داشت: ظرفیت و منابع کافی در همه زمینه‌ها در کشور وجود دارد که می‌توان در بیشتر اقلام خودکفا شده و بخش عمده‌ای را نیز ذخیره و جای صادرات نفتی را با آن پر کرد.
وی با بیان اینکه امروزه در محصولات باغی و زراعی ۱۲۰ میلیون تن تولید در کشور وجود دارد ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی اقلام معیشتی را تا ۶ ماه ذخیره سازی می‌کند تا در صورت بروز مشکل بتوان نیازهای احتمالی را برطرف کرد.
وی وزارت جهادکشاورزی را علمی‌ترین وزارتخانه کشور عنوان کرد و افزود: حوزه کشاورزی حوزه معیشت مردم است و هر نظامی سعی می‌کند معیشت مردم را با کیفیت خوبی تامین کند زیرا اگر محصولات با کیفیتی ارایه نشود سلامت جامعه با خطر مواجه می‌شود.
وی بیان کرد: امنیت غذایی همانند امنیت ملی مساله مهمی است زیرا مردمی که با خیال راحت در یک چهارچوب معیشتی امن زندگی کنند روحیه‌ای با نشاط خواهند داشت و راه رشد و کمال را با سهولت طی می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی گفت: تغذیه با کیفیت و معیشت یکی از نعمت‌ها و نمادهای تمدنی جامعه و از اولین نمادهای یک جامعه قدرتمند به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: رونق بخش کشاورزی موجب رونق زکات و سفره فقرا می‌شود و این از وظایف حاکمیت است که نتایج فراوان و سودمندی خواهد داشت.
وی افزود: در سایه رونق کشاورزی، اقتدار ملی، سلامت جامعه، امنیت غذایی و نشاط در جامعه ایجاد و بسیاری از مشکلات اشتغال حل می‌شود از اینرو هم‌اکنون در وزارت جهاد کشاورزی یک انسجام و تلاش‌های بسیار گسترده برای تحقق به این امر وجود دارد.

۷۴ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف امور محرومین کشور می‌شود
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور نیز در این همایش گفت: در سال گذشته از مجموع ۴۹۴ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده ۳۵۸ میلیارد تومان زکات بر مال، ۱۸۳ میلیارد تومان زکات واجب، ۱۷۴ میلیارد تومان زکات مستحب و ۱۳۵ میلیارد تومان زکات فطریه بود.
محمد سراب‌نشین افزود: ۷۴ درصد زکات جمع‌آوری شده در کشور صرف امور محرومین و ۲۶ درصد آن نیز صرف پروژه‌های عامل‌المنفعه می‌شود.
وی افزود: در سال جاری نیز ۳۰۹ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده که نسبت به پارسال ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه زکات جمع‌آوری شده در هر استان در همان استان صرف می‌شود گفت: برای هزینه‌های حقوق، دستمزد و امور جاری از اعتبارات کمیته امداد امام خمینی (ره) هزینه می‌شود و خود زکات برای محرومین و پروژه‌های مربوط هزینه می‌شود.

نهادینه سازی فرهنگ توجه به زکات در  آذربایجان غربی ضروری است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این همایش با تاکید بر نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در استان گفت: هدایت و راهنمایی مردم برای پرداخت زکات لازم است و در بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب نیز فرازهایی در این زمینه وجود دارد.
حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی افزود: بسترها و زمینه پرداخت زکات باید در کشور فراهم شود و تبلیغات و فرهنگ سازی در این راستا از ملزومات تحقق این اهداف است.

بیش از ۲۶ هزار مودی زکات در آذربایجان‌غربی وجود دارد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست کشور در پرداخت زکات را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۷۰ هزار نفر به عنوان خیر و نیکوکار در استان وجود دارد که ۲۶ هزار  و ۴۰۰ نفر مودی زکات هستند.
عزیز سهندی با بیان اینکه هم‌اکنون شورای زکات در بیش از  یک هزار و ۷۰ روستای دارای دهیار در استان تشکیل شده است افزود: امسال یکهزار و ۳۰۰ روستا نیز برنامه‌ریزی شده تا به جمع این تعداد از روستاها افزوده شود.
وی عقد قرارداد با بیش از ۲۰۰ روحانی برای تبلیغ فریضه واجب الهی زکات توسط دبیرخانه شورای زکات استان، بازدید از پروژه‌ها و محل جمع‌آوری زکات در شهرستان‌ها و ارزیابی کمی و کیفی اجرای آن‌ها از دیگر برنامه‌های این ستاد عنوان کرد.
وی گفت: هزینه‌کرد زکات جمع‌آوری شده در استان مختص فقرا بوده و پارسال ۹۲ درصد زکات برای نیازمندان استان و هشت درصد برای پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه شفاف‌سازی، تبلیغات و فرهنگ‌سازی از مهمترین برنامه‌های این نهاد است بیان کرد: مطالبه‌گری در زمینه زکات نیز از تمامی دستگاه‌های مرتبط به‌ صورت جدی پیگیری شود.
وی گفت: تمام رقم‌های جمع‌آوری شده از محل پرداخت زکات صرف روستاهای محروم و حاشیه شهر در راستای زدودن فقر و محرومیت خواهد شد.
وی بیان کرد: میزان نیازمندان مراجعه کننده به این نهاد افزایش یافته و فشار مضاعفی بر نهادهای حمایتی افزوده شده است.
حجت‌الاسلام تقوی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی روز گذشته /دوشنبه/ وارد ارومیه شد؛ نشست با تشکل‌های جهادی، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری و حضور در همایش زکات استان از جمله برنامه‌های وی در استان است.
کد مطلب: 10848
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *