جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۰

صدا و سیما مروج نوشت‌افزارهای ایرانی باشد

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از نوشت افزارهای خارجی در بین دانش آموزان منسوخ شده و صدا و سیما باید مروج نوشت افزارهای ایرانی باشد.
صدا و سیما مروج نوشت‌افزارهای ایرانی باشد
به گزارش توليد ايرانی؛ ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی، گفت: ایران در تولید نوشت افزار و لوازم آموزشی از قدمت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در گذشته جزء یکی از صادرکنندگان نوشت افزار به کشور های همسایه بوده است.

نماینده مردم دامغان در ادامه افزود: روند تولید کالای داخلی به خصوص نوشت افزارها روز به روز رشد داشته و خوشبختانه شاهد تولید نوشت افزارهای باکیفیت در کشور هستیم.
حسن بیگی با اشاره به اینکه تقویت تولید داخلی و همچنین مطرح کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باعث رشد این صنعت شده است، اظهار کرد: با گران شدن ارز وافزایش تولید کالای داخلی با کیفیت، واردات این محصولات کاهش یافته است.
وی عنوان کرد: با مصرف نوشت افزار در کل کشور و صادرات آن به کشور های همسایه مانند عراق، پاکستان، ترکیه و... این صنعت به یک صنعت ویژه تبدیل شده، چرا که مصرف آن در سطح کشور افزایش داشته است.

نماینده مردم دامغان با تاکید بر اینکه رونق این محصولات در حوزه اشتغال و معیشت بسیار اثر گذار است، گفت: ملت ایران به شدت نسبت به استفاده از نوشت افزار ایرانی علاقمند هستند.
حسن بیگی اذعان کرد: صدا و سیما و رسانه ها مروج نوشت افزارهای داخلی باشد و دولت و ستاد مبارزه با قاچاق برخورد جدی نسبت به واردات نوشت افزارها داشته باشند.

وی از منسوخ شدن استفاده از نوشت افزارهای خارجی در بین دانش آموزان خبر دارد و گفت:  تبلیغات نوشت افزارهای خارجی و معرفی شخصیت های آنان در کشور ایران، جایگاهی ندارد.
نماینده مردم دامغان تاکید کرد: امروزه استفاده از نوشت افزارهای ایرانی تبدیل به یک آرمان ملی شده است چراکه مرکز شورای اسلامی از هیچ نوع نوشت افزار خارجی استفاده نکرده و لذا همه ی نیازمندی های این مرکز از تولید داخل می باشد.

وی عنوان کرد: امکان خودکفایی و صادرات در صنعت نوشت افزارها وجودد ارد چرا که اقلام تولید شده در کشور با تولیدات دیگر کشور ها قابل رقابت است.
کد مطلب: 10841
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *