سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
۰
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶

شرکت های دانش بنیان ظرفیتی طلایی در عرصه اقتصاد

شرکت های دانش بنیان ظرفیت طلایی در عرصه اقتصاد و راه اندازی کسب و کارهای جدید هستند و باید از ظرفیت آنها به درستی بهره برد.
شرکت های دانش بنیان ظرفیتی طلایی در عرصه اقتصاد
به گزارش توليد ايرانی؛ این شرکت ها موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی برای گسترش اختراعات، نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات را در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده فراوان انجام می دهند.

به اعتقاد کارشناسان و مسوولان در شرایط تحریم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند عصای دست دولت باشند و تحریم‌های اعمال شده بر ایران بهترین فرصت است تا شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را گسترش داده و نیروهای خود را پای کار بیاورند.

در کشور چهار هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت است که سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد داشته اند.

در استان هرمزگان بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان و واحدهای فناور مشغول به فعالیت هستند.
استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ، گفت:  ظرفیت شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها در استان هرمزگان باید به درستی به کار گرفته شود .

فریدون همتی اظهار داشت: می‌توانیم از این طریق اقدام خوبی را در سطح استان انجام دهیم و به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.  

وی با تاکید بر لزوم اتکا به توانمندی های علمی دانشگاه های استان در حوزه های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ، افزود: خود دانشگاه ها نیز باید نسبت به تربیت دانشجویان توانمند و خلاق توجه بیشتری داشته باشند.

همتی خاطرنشان کرد: دانشگاه های استان باید به گونه‌ای کار کنند که دانش آموختگان آنها از توانمندی کافی جهت ایجاد کسب و کار با راه اندازی شرکت های دانش بنیان بر مبنای نوآوری و فناوری برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مختلف باید مسائل خود را به صورت فعالانه در این کارگروه مطرح و پیگیری کنند تا با انجام پژوهش های کاربردی مسائل و مشکلات آنها رفع شود.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید از ظرفیت آموزش و پژوهش برای ارتقای بهره وری در همه حوزه ها به خوبی بهره ببریم.
کد مطلب: 10604
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *