شرکت های دانش بنیان ظرفیتی طلایی در عرصه اقتصاد

11 مرداد 1398 ساعت 13:56

شرکت های دانش بنیان ظرفیت طلایی در عرصه اقتصاد و راه اندازی کسب و کارهای جدید هستند و باید از ظرفیت آنها به درستی بهره برد.


به گزارش تولید ایرانی؛ این شرکت ها موسسات خصوصی یا تعاونی هستند که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی برای گسترش اختراعات، نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی و تولید کالا و خدمات را در حوزه فناوریهای برتر و با ارزش افزوده فراوان انجام می دهند.

به اعتقاد کارشناسان و مسوولان در شرایط تحریم شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند عصای دست دولت باشند و تحریم‌های اعمال شده بر ایران بهترین فرصت است تا شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را گسترش داده و نیروهای خود را پای کار بیاورند.

در کشور چهار هزار و ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت است که سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد ریال درآمد داشته اند.

در استان هرمزگان بیش از ۸۰ شرکت دانش بنیان و واحدهای فناور مشغول به فعالیت هستند.
استاندار هرمزگان روز پنجشنبه در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان ، گفت:  ظرفیت شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها در استان هرمزگان باید به درستی به کار گرفته شود .

فریدون همتی اظهار داشت: می‌توانیم از این طریق اقدام خوبی را در سطح استان انجام دهیم و به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.  

وی با تاکید بر لزوم اتکا به توانمندی های علمی دانشگاه های استان در حوزه های آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری ، افزود: خود دانشگاه ها نیز باید نسبت به تربیت دانشجویان توانمند و خلاق توجه بیشتری داشته باشند.

همتی خاطرنشان کرد: دانشگاه های استان باید به گونه‌ای کار کنند که دانش آموختگان آنها از توانمندی کافی جهت ایجاد کسب و کار با راه اندازی شرکت های دانش بنیان بر مبنای نوآوری و فناوری برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی مختلف باید مسائل خود را به صورت فعالانه در این کارگروه مطرح و پیگیری کنند تا با انجام پژوهش های کاربردی مسائل و مشکلات آنها رفع شود.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید از ظرفیت آموزش و پژوهش برای ارتقای بهره وری در همه حوزه ها به خوبی بهره ببریم.


کد مطلب: 10604

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/10604/شرکت-های-دانش-بنیان-ظرفیتی-طلایی-عرصه-اقتصاد

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com