يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
۰
شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۷

سهم ۶۱ درصدی مالیات در بخش صنعت

معاون طرح و برنامه وزارت صمت بازنگری در حوزه مالیات بخش صنعت را الزامی دانست و گفت: سهم مالیات در صنعت ۶۱ درصد است.
سهم ۶۱ درصدی مالیات در بخش صنعت
به گزارش توليد ايرانی: سعید زرندی پیش ازظهر شنبه در همایش تقدیر و معرفی واحدهای نمونه و برتر استان گفت: سال ۹۷ سال سختی برای تولید و واحدهای اقتصادی کشور بود و تحریم‌ها نیز شوک‌هایی وارد کرده است.

وی افزود: تحریم شرایط جدیدی را در کشور ایجاد کرده است و با توجه به مشکلات ارز، تمرکز را بر نهضت صادرات محور قرار داده ایم.
وی با اشاره به اولویت بندی در حوزه صادرات گفت: بیش از هزار و ۴۰۰ قلم کالا را در حوزه صادرات قرار دادیم و صادرات به کشورهای همسایه را پیگیری کرده ایم.

زرندی ادامه داد: ۱۵ کشور همسایه داریم اما کمتر از دو درصد واردات آنان را ایران تأمین می‌کند و اگر این میزان به چهار درصد رشد یابد شاهد تحولی در اقتصاد خواهیم بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به برنامه‌های وزارت خانه اشاره کرد و گفت: سال گذشته سهم سرمایه درگردش برای واحدهای تولید ۵۳۳ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: چند سال اخیر سرمایه گذاری بزرگ مردمی در کشور شکل نگرفته است و در پی آن هستیم با کمک سرمایه گذاران بزرگ به این سمت سوق یابیم.

وی به حوزه مالیات نیز اشاره و اضافه کرد: معافیت مالیاتی نیازمند یک تفکر اساسی است و اکنون نسبت مالیات به تولید خالص ملی ۷.۵ درصد است و تولید ناخالص ملی در بخش صنعت ۱۲ تا ۱۳ درصد و سهم مالیات در حوزه صنعت ۶۱ درصد است.

زرندی یادآور شد: اقتصاد روز به روز درحال کوچک شدن است ولی پهنه مالیاتی روز به روز بزرگ‌تر می‌شود و بازنگری در این بخش لازم است.
در این مراسم از واحدهای نمونه تولیدی در استان تقدیر شد.
کد مطلب: 10315
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *