چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
۰
پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵

تولید گل اركیده برای كشور ارزآوری بالا دارد

كرج -وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به اهمیت تولید برخی محصولات برای تامین نیاز داخلی و صادرات گفت: تولید گل اركیده از جمله محصولاتی است كه برای كشور ارز آوری بالا دارد.

به گزارش توليد ايرانی؛   محمود حجتی روز پنجشنبه در حاشیه آئین راه اندازی قطعه نخست اولین گلخانه با فناوری بالا كشور در روستای گازرسنگ شهرستان نظرآباد استان البرز افزود: طبق بررسی ها ، پنج كوزه گل اركیده معادل یك بشكه نفت می تواند برای كشور ارزآوری داشته باشد.

وی بیان داشت: گل اركیده بازار صادراتی مناسبی دارد و هر كوزه آن بین هشت تا 12 دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

حجتی با بیان اینكه 90 درصد تولید گل اركیده بازار صادراتی دارد، اظهار داشت: در شرایط كنونی، راه اندازی واحدهای تولید گل اركیده نقش موثری در ایجاد اشتغال پایدار دارد.

وزیر جهاد كشاورزی با اشاره به راه اندازی نخستین گلخانه با فناوری بالا در شهرستان نظرآباد گفت: روش آبیاری گل های این شركت به گونه ای است كه كمترین میزان مصرف آب را به همراه دارد.



نخستین گلخانه با فناوری بالا كشور، در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع در دست احداث و راه اندازی قرار گرفته كه امروز قطعه نخست آن با حضور وزیر جهاد كشاورزی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع به بهره برداری رسید.

قطعه نخست این گلخانه با 150 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده كه سالانه توان تولید 300 هزار بوته گل اركیده در 20 رنگ را دارد.

محصولات این گلخانه پس از تامین نیاز بازارهای داخلی به روسیه صادر می شود كه می تواند سالانه یك و نیم میلیارد یورو ارزآوری برای كشور داشته باشد.


 
کد مطلب: 21382
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *