شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
۰
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۱

اغاز برداشت جو در مزارع طبس

برداشت محصول جو از سطح 2 هزار و 250 هکتار از مزارع شهرستان طبس آغاز شد
اغاز برداشت جو در مزارع طبس
به گزارش توليد ايرانی ؛       بخشایی معاون مدیر کل و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت : کار برداشت محصول جو از مزارع این شهرستان از دهه اول اردیبهشت ماه با به کارگیری 10 دستگاه کمباین بومی، 6 دستگاه کمباین مهاجر و 8 دستگاه دروگر آغاز شده و تا نیمه دوم خرداد ماه ادامه می یابد.

با توجه به وضعیت نامناسب بارندگی در ماه های اسفند و فروردین، اکثر مزارع جو شهرستان متحمل خسارت شده و پیش بینی می گردد از هر هکتار به طور متوسط 2.5 تن جو برداشت شود .

ارقام جو کشت شده شامل: نصرت، یوسف، ریحان، مهر و محلی می باشد. بوجاری و ضدعفونی بذور، توزیع بذور اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده ها، اطلاع رسانی و پیگیری بیمه محصول (1053 هکتار)، اطلاع رسانی و معرفی بهره برداران به منظور استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش و ارائه خدمات فنی و کارشناسی از جمله اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان جوکار بوده است.

همچنین به منظور انتقال یافته های جدید کشاورزی به بهره برداران یک مزرعه تحقیقی ترویجی ارقام متحمل به شوری (شامل سه لاین با رقم شاهد مهر) در سطح یک هکتار و یک مزرعه مقایسه عملکرد ارقام (pvs) با 10 لاین در سطح یک هکتار در مزارع آقای علی جمعه گی در روستای حسین آباد جوخواه احداث گردیده و علاوه بر مشاهده نتایج اولیه در روز مزرعه برای کشاورزان نتایج نهایی پس از برداشت ارائه خواهد شد.
کد مطلب: 34620
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *