حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از کودکان ناشنوا و بیماران سرطانی

23 آذر 1400 ساعت 17:47

بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام، برای حمایت از بیماران سرطانی و ناشنوا، دو یادداشت همکاری امضا کرد.


بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام برای حمایت از کودکان ناشنوا با بنیاد خیریه بخشش، و برای حمایت از بیماران سرطانی با بنیاد خیریه عاشورا، یادداشت همکاری امضا کردند.

براساس امضای تفاهمنامه با بنیاد بخشش، هزینه لوازم مورد نیاز شنوایی کودکان از جمله دستگاه حلزون شنوایی را بنیاد ۱۵ خرداد تامین می‌کند و دستمزد عمل جراحی از سوی پزشکان و خیرین بنیاد بخشش پرداخت خواهد شد.



همچنین براساس قرارداد دوم، بخشی از هزینه‌های درمان و داروی بیماران سرطانی نیازمند از سوی بنیاد ۱۵ خرداد سناد اجرایی فرمان امام پرداخت می‌شود.
 
https://www.tolideirani.com/images/docs/files/000031/nf00031613-1.mp4
علی عسگری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم دو حوزه پیشگیری و درمان را از اولویت‌های اصلی ستاد برای کمک به نیازمندان در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: با هدف کمک بیشتر به سلامت نیازمندان بیمار، افزایش اعتبار کمک به بیماران در دستور کار قرار گرفته است.
https://www.tolideirani.com/images/docs/files/000031/nf00031613-2.mp4
علی عسگری کمک به درمان معلولیت ها، غربالگری کودکان و بیماران مناطق محروم، و همچنین کمک به معلولین با اهدای ویلچر و امکانات توانبخشی را از جمله برنامه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت عنون کرد و گفت: مهمترین برنامه سال ۱۴۰۰ پیشگیری از معلویت کودکان در مناطق محروم است.
 
کودکان ناتوان مالی از عمل کشت حلزون شنوایی محروم نمانده است
وی با بیان اینکه اکنون هیچ کودکی در کشور به دلیل ناتوانی مالی از عمل کشت حلزون شنوایی محروم نمانده است، گفت:
بیناد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد بخشش، از همه کودکان نیازمند کشت حلزون شنوانی که توان مالی ندارند، حمایت می‌کنند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه کمک به بیماران سرطانی مناطق محروم و نیازمند هم گفت: سال آینده هم تعداد و هم میزان کمک ستاد به بیماران سرطانی نیازمند افزایش می‌باید.
در ادامه مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد هم از کمک ۴۵ میلیارد تومانی این بنیاد به وزرات بهداشت برای درمان بیماران کرونایی و خرید تجهیزات بیمارستانی خبرداد و گفت: ۸ میلیارد تومان طی قرارداد‌های امروز برای درمان کودکان ناشنوا و بیماران سرطانی اهدا شد و از سال آینده هم خدمات این بنیاد، بر حوزه پیشگیری بیماری‌ها متمرکز‌تر خواهد شد.

رئیس بنیاد خیریه امدادگران عاشورا هم با اشاره به فعالیت ۲۰ ساله این بنیاد و عضویت حدود ۲۰ هزار پزشک در این بنیاد گفت: این بیناد در سخت‌ترین حلقه سلامت یعنی کمک به بیماران سرطانی فعال است.

وی با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۲۰ هزار ابتلای جدید به سرطان در کشور شناسایی می‌شوند، گفت: حدود ۱۰ درصد این افراد به دلیل عدم حمایت بیمه‌ها دچار فقر می‌شوند و خیریه امدادگران عاشورا کمک به این ده درصد را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه اعضای خیریه امدادگران عاشورا سالانه از حدود ۱۰ هزار بیمار سرطانی حمایت می‌کنند، گفت: اکنون هم حدود ۷۵ هزار بیمار سرطانی تحت حمایت این خیریه هستند.
رئیس بنیاد خیریه امدادگران عاشورا در ادامه گفت: براساس تفاهمنامه امروز، با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام، امسال این نهاد به ۵۰۰ بیمار سرطانی دیگر کمک می‌کند که این افراد از نیازمندترین بیماران محروم‌ترین نقاط کشور هستند.


کد مطلب: 31613

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/video/31613/حمایت-ستاد-اجرایی-فرمان-امام-کودکان-ناشنوا-بیماران-سرطانی

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com