چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷

عبور واکسن‌های وارداتی به کشور از ۶۵ میلیون دُز

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از ورود بیش از ۶۵ میلیون دز واکسن به کشور خبر داد.
عبور واکسن‌های وارداتی به کشور از ۶۵ میلیون دُز
به گزارش توليد ايرانی؛       آقای مهرداد جمال ارونقی گفت: با ورود پنجاه و ششمین محموله واکسن کرونا شامل پنج میلیون دز از نوع سینوفارم، شمار واکسن‌های وارداتی از ۶۵ میلیون دز گذشت.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده تا هفته نخست مهرماه، ۱۴ میلیون دز واکسن وارد کشور شود.معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، همچنین از واردات ۱۰ میلیون دز واکسن جانسون اند جانسون و فایزر به کشور خبر داد.
 
به گفته ارونقی بیشترین واردات واکسن از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا ۳۱ شهریورماه سال جاری، مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۳ محموله بیش از ۵۵ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز بوده است.
 
براساس آمار گمرک پس ازواکسن سینوفارم، سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز، ۱۲ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۴۵ هزار دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دز، یک محموله کووکس وارداتی از کره جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، دو محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با ۶۵۰ هزار دز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز وارد کشور شده است.
 
برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریورماه امسال، با۳۸ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز است.
کد مطلب: 29523
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *