توليد ايرانی - آخرين عناوين شرکت‌های ایرانی :: نسخه کامل https://www.tolideirani.com/companies Fri, 19 Apr 2024 13:59:54 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تمام حقوق محفوظ بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر ... https://www.tolideirani.com/ 100 70 fa کلیه حقوق متعلق به سایت تولید ایرانی است. Fri, 19 Apr 2024 13:59:54 GMT شرکت‌های ایرانی 60 استقبال مردمی از لوازم التحریر ایرانی https://www.tolideirani.com/news/9/استقبال-مردمی-لوازم-التحریر-ایرانی تولید ایرانی: عرصه محصولات کودک و نوجوان سال ها است رنگ و بوی ایرانی ندارد، عرصه ای که تنوع فعالیت در آن بسیار زیاد است و در کنار سودآوری مناسب می تواند یک فعالیت فرهنگی محسوب شود، زیرا در روند رشد کودکان بسیار اثرگذار است. خبرنگار فرهنگ نیوز، به مناسبت نزدیک شدن سال جدید تحصیلی مصاحبه ای را با مهدی شاهوردی مدیر پروژه لوازم التحریر ایرانی «قاصدک» درباره خصوصیات و ضرورت فعالیت در این عرصه انجام داده است. - آقای شاهوردی لطفا «قاصدک» و زمینه فعالیت آن را معرفی نمایید. ما در «قاصدک» با توجه به وجود خلاء در زمینه لوازم التحریر مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی، از سال گذشته به تولید لوازم التحریر با شاخصه های بومی پرداخته ایم. ویژگی محصولات ما این است که دو شخصیت با نام های «ثنا و ثمین» که دو دختر هستند و یک شخصیت با نام «سینا» که برادر آنها است تولید شده اند. محصولات دخترانه با شخصیت های ثنا و ثمین و محصولات پسرانه با شخصیت سینا ارائه می شوند. - آیا این محصولات و شخصیت ها از ویژگی خاصی برخوردارند؟ ویژگی این محصولات، ایرانی بودن شخصیت های روی آن‌ها است؛ محصولاتی که هم اکنون در بازار موجود هستند اکثراً محصولاتی با شخصیت های خارجی است و طبعاً سبک زندگی غربی را ترویج می کند. این کاراکترها بعضاً دارای پشتوانه های انیمیشن، کتاب، عروسک و... هستند که ذائقه سازی مخاطب در تولیدات مذکور صورت می گیرد و این کاراکترها با حضور بر روی لوازم التحریر هم به همین دلیل فروش موفقی را دارند. ویژگی اصلی کار ما ایرانی بودن این شخصیت‌ها است، با ویژگی های ایرانی، سبک زندگی ایرانی و خصوصیت های ایرانی و فعالیت هایی که این شخصیت‌ها انجام می دهند، به همین دلیل برای یک کودک ایرانی ملموس است. - با توجه به وجود محصولات مشابه ایرانی و خارجی در بازار، آیا محصولات قاصدک از نظر قیمت و کیفیت با محصولات دیگر قابل رقابت است؟ برای ارائه محصول چند شاخصه وجود دارد تا مخاطب آن را تهیه نماید. اولین شاخص، طرح آن است که در صورتی که جذاب باشد، شاید بر عوامل دیگر نیز ارجحیت داشته باشد و کودک آن را انتخاب نماید. یعنی طرح اگر واقعا جذاب باشد، داستان داشته باشد و بتواند با کودک ارتباط برقرار نماید، شاید بتواند اولویت اول در تولید محصول را به خود اختصاص دهد. مرحله دوم که بیشتر پدر و مادرها به آن دقت و توجه می کنند، کیفیت و قیمت محصول است. ما برای اینکه در این زمینه هم بتوانیم با دیگر محصولات موجود در بازار رقابت کنیم، سعی کرده ایم کیفیت تولیداتمان را تا حد ممکن بالا ببریم و می توانیم ادعا کنیم که محصولات قاصدک جزو بهترین محصولات بازار از نظر کیفیت است. همچنین تلاش نموده ایم تا با توجه به کیفیت محصول عرضه شده، قیمت عرضه کالا را نیز بسیار مناسب و با سود مختصر درنظر بگیریم. - میزان استقبال از این محصولات چگونه بوده است؟ با توجه به جدید بودن این فعالیت و فعالیت حدود یک ساله، با تحقیق و بررسی بازار و بازخوردهای دریافت شده از فروشندگان، میزان استقبال فراتر از انتظار ما بود. حتی در سال گذشته تمام محصولات تولید شده قبل از پایان شهریور به پایان رسیده و چاپ دوم انجام شد. همچنین مخاطبان ما با دیدن این محصولات بسیار ابراز خوشحالی نمودند زیرا تا کنون چنین محصولاتی در بازار موجود نبود، مخصوصا سال گذشته که فقط دو برند محدود در این زمینه فعالیت می کردند، مخاطبان ابراز خوشنودی زیادی از این نوع محصولات داشتند. نکته مهم در این زمینه اطلاع رسانی است، که لازم است رسانه ها در این زمینه وارد شده و درباره فعالیت شرکت هایی که در این عرصه به فعالیت می پردازند اطلاع رسانی نمایند. در این صورت قطعا مردم هم از محصولات بومی و ایرانی استقبال بیشتری نسبت به محصولات خارجی خواهند داشت. - آیا محصولات قاصدک تفاوت و مزیتی نسبت به محصولات مشابه دارند؟ تفاوت محصولات قاصدک با تولیدات دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که در محصولات ما فقط 3 شخصیت وجود دارد و این سه شخصیت در حالات و فعالیت های مختلف دیده می شوند. این شخصیت ها قرار است که داستان های جذابی داشته باشند و این داستان ها در قالب کتاب داستان به صورت کُمیک در طول سال منتشر شود. در حقیقت تفاوت کار ما با دوستان دیگر در این است که فعالیت ما منحصر به لوازم التحریر نیست و بحث شخصیت سازی مطرح است. در بحث شخصیت سازی، لوازم التحریر یکی از محصولات است و ما درصدد آن هستیم که داستان این شخصیت ها را کارکنیم و در صورت فراهم شردن شرایط به دنبال تولید انیمیشن، بازی و کارهای مختلفی از این دست هستیم و نکته قابل توجه این است که در کلیه این محصولات، این شخصیت ها ویژگی های یک خانواده ایرانی-اسلامی را داشته باشند. - برنامه ریزی شما برای توزیع مناسب محصولات و شبکه فروش چگونه است؟ با توجه به تجربه ای که سال گذشته داشتیم، متوجه شدیم سیستم توزیع سنتی مشکلاتی را در کار ما ایجاد می کند، زیرا این سیستم توزیع انتظار سود بالایی از محصولات دارد و باعث افزایش قیمت محصولات در عرضه به مشتریان می شود. با بررسی واحد بازرگانی موسسه در سال گذشته، هم اکنون ما دارای شبکه نمایندگی گسترده در سطح کشور هستیم که این نمایندگان اکثرا در این زمینه به فعالیت تخصصی می پردازند و در زمینه فرهنگی نیز دارای دغدغه هستند. - برای تبلیغات محصولات چه برنامه ای دارید و تا کنون چه تبلیغاتی صورت گرفته و مردم چگونه می توانند این محصولات را تهیه نمایند؟ مشکل عمده ای که یک موسسه خصوصی مانند ما دارد بحث هزینه است؛ که هم بتوانیم در بحث تولید هزینه کنیم، هم در نقاط بیشتری قابلیت عرضه محصول وجود داشته باشد و هم تعداد بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم. از طرف دیگر باید هزینه ای نیز برای تبلیغات و معرفی محصول در نظر گرفته شود و به همین دلیل مشکلات مالی موجب می شود تا نوع تبلیغات ما کمی متفاوت باشد. اما با وجود محدودیت های موجود در چند هفته آینده در برخی نشریات پرتیراژ و دیگر رسانه ها و درصورت فراهم شدن شرایط در رسانه ملی تبلیغاتی صورت خواهد گرفت. - آیا این فعالیت فرهنگی نیاز به حمایت نهاد های دولتی دارد و تا کنون حمایتی از آن صورت گرفته است؟ تاکنون هیچ نهاد دولتی از ما حمایت نکرده است و بعضا سنگ اندازی هایی نیز شده است. در حال حاضر در بخش تبلیغات و در دیگر بخش ها نیاز به حمایت نهادها وجود دارد. نهاد های مسئول در صورتی که بخواهند، خودشان بهتر می دانند که چگونه می توانند در این راه به ما کمک نمایند.   - میزان سوددهی این کار چگونه است و آیا به دوستانی که در زمینه فعالیت های فرهنگی دارای دغدغه هستند پیشنهاد ورود به این فعالیت را می کنید؟ اولین بحث این است که دوستانی که تمایل به ورود به این فعالیت ها را دارند حتما به صورت هدفمند و تخصصی اقدام نمایند؛ در سال جاری نسبت به سال گذشته تعداد موسساتی که در این زمینه فعالیت نمودند بیشتر است اما بعضا کارهای غیرکارشناسی و غیر تخصصی صورت گرفته است. توصیه من به افرادی که قصد ورود به این فعالیت را دارند، کار تخصصی و استفاده از کارشناسان خبره است؛ زیرا برخی کارهای غیر تخصصی هم ممکن است ضد تبلیغ باشد و هم مخاطب را نسبت به کارهای مشابه هم دلزده کند. وسعت این کار بسیار زیاد است و در سطح کشوری مخاطب با این محصولات ارتباط برقرار می کند، اما برای بازدهی مناسب مالی باید کار تخصصی و با دقت صورت گیرد. سرمایه گذاری موسسه ما در این زمینه کاملا از طریق وام صورت گرفته و سعیمان این است که منافع مالی این فعالیت هم باز در گسترش و تکمیل فازهای بعدی همین پروژه سرمایه گذاری شود. - آیا شما قصد توسعه این فعالیت در زمینه های دیگر و تولید محصولات دیگر را نیز دارید؟ همانطور که ذکر شد، چون ما بحث شخصیت پردازی را صورت داده ایم سعی می کنیم تا هرچه سریعتر شخصیت های زنده مان را در قالب کتاب داستان و کمیک و انیمیشن و بازی به مخاطبانمان ارائه کنیم تا ارتباط بهتری با شخصیت ها برقرار نمایند و به طبع آن امکان تولید محصولات دیگر نیز فراهم گردد. - به نظر شما دلیل استقبال و فروش موفق محصولات با طرح های غربی چیست؟ تبلیغات کلان و گسترده موثر ترین عامل فروش آن دست محصولات است و مخصوصا زیرکی ای که برخی از شرکت ها به خرج داده اند، به این صورت که کاراکترهایی را در انیمیشن و کارتون های کودکان معرفی نموده اند و پس از آن اقدام به فروش محصولات کودک و نوجوان با استفاده از همان کاراکترها نموده اند. در کشور خودمان نیز بسیاری از این دست محصولات هستند که به دلیل اهمیت سود و فروش برای تولید کننده و واردکنندگان، حتی محصولاتی که در داخل تولید می شوند نیز از طرح های خارجی استفاده می نمایند و ریسک استفاده از طرح های جدید ایرانی را نمی پذیرند. - به نظر شما آیا در پشت پرده موفقیت طرح های غربی اهداف سیاسی هم نهفته است؟ با تحقیقات و مطالعاتی که ما تا کنون داشته ایم متوجه شده ایم حتی اگر تولید کننده ای از ابتدا هم فقط با قصد کار تولیدی خود وارد بازار شده باشد، دولت های غربی در صورت مساعد دیدن وضعیت فروش آن، سعی در تغییر روند آن محصولات با توجه به سیاست ها و اهداف و سبک زندگی کشور خودشان دارند. مثلا در بازی پرندگان خشمگین (angry birds) همانطور که مشاهده شد در ابتدا بازی فقط با هدف کسب امتیاز بود، اما در مراحل و فیلم های بعدی این بازی یکی از اهداف حمله شبیه مسجد و کشور ایران طرح ریزی شده بودند. به نظر می رسد دولت های غربی پس از کسب اطلاع از محبوبیت یک محصول با حمایت های مالی-تبلیغاتی از آن محصول سعی در پیشبرد اهداف خود و ترویج سبک زندگی غربی می نمایند. - آیا می توان برای اثر بخشی و همچنین فروش بیشتر این محصولات فرهنگی، کاراکترهای استفاده شده در این محصولات را وارد انیمیشن های کودک و نوجوان نموده و از این طریق بستر سازی نمود؟ بله، در حقیقت انیمیشن اصلی ترین محور فعالیت برای کودک و نوجوان است و همانطور که درمورد برخی محصولات خارجی قابل مشاهده است، سبک زندگی ابتدا از طریق انیمیشن برای کودکان آموزش داده می شود و کودکان که در این انیمیشن ها با کاراکتر ها آشنا شده اند، از محصولاتی هم که با تصویر این کاراکترها تولید می شود استقبال می کنند. - با توجه به ممزوج و آمیخته بودن فرهنگ ما با مبانی اسلامی، آیا در تولید این محصولات توجه ویژه ای به ویژگی های بومی و اسلامی نیز شده است یا فقط کاراکترهای داخلی جایگزین کاراکترهای غربی شده اند؟ در طراحی این محصولات تاکید و توجه خاصی به طراحی بر اساس ویژگی های ملی و اسلامی شده است. همانطور که در طرح ها مشخص است در فضا سازی ها نیز سعی شده است تا از فضاها و اماکن کشور خودمان استفاده شده باشد و همچنین کاراکترها با حفظ زیبایی و جذابیت بصری برای کودکان دارای مفاهیم و نمادهای اسلامی نیز هستند. - با توجه به اهمیت بستر سازی برای چنین فعالیت های فرهنگی، در این زمینه چه تدابیری اندیشیده شده است و آیا فکری برای ایجاد علاقه در مخاطبان دارید؟ در این زمینه ما با کارشناسان مختلفی مشورت نموده ایم و کاراکترهای تولید شده محدود به همین محصولات کنونی نخواهد بود. این کاراکترها ظرفیت های زیادی دارند که به عنوان مثال تولید انیمیشن کودکان نیز در برنامه آینده ما گنجانده شده است. - به نظر شما دلیل موفقیت فروش محصولات مشابهی چون محصولات با طرح کاراکترهای انیمیشن شکرستان و برنامه تلویزیونی کلاه قرمزی و پسر خاله در مقابل عدم توفیق مناسب محصولات دارا و سارا چیست؟ بحث محصولات دارا و سارا متفاوت است و صحبت جداگانه ای را می طلبد، اما محصولات شکرستان همانطور که اشاره شد به دلیل جذابیت برای کودکان و اینکه کودکان با شخصیت های این انیمیشن رابطه خوبی برقرار نمودند، فروش و استقبال خوبی را تجربه کرده است. به نظر من اینجا مشکل اصلی این است که برنامه سازان تلویزیونی از ابتدا برنامه ای برای استفاده از این ظرفیت در تولید محصولات فرهنگی نداشته اند و تولید کنندگان نیز برای استفاده از این کاراکترها باید حق امتیاز آن را بپردازند و به همین دلیل برای سود بیشتر ترجیح می دهند از کاراکترها و طرح های خارجی بدون پرداخت هیچگونه حق امتیازی برای طرح استفاده نمایند. به نظر می رسد در این زمینه خود رسانه ملی و نهاد های مسئول نیز باید وارد عمل شوند، کما اینکه در حال حاضر با ورود کمی که در این عرصه داشته اند اقبال خوبی نسبت به چنین محصولاتی شده است. به طور کلی باید ارتباط خوبی را بین تولیدکنندگان لوازم التحریر و تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی کودک یا خود رسانه ملی ایجاد کرد. همچنین نقش رسانه ها نیز جهت ایجاد علاقه در مخاطبان و تبلیغات برای این محصولات، نقش بسیار مهمی است و لازم است تا برای ترویج هر چه بیشتر سبک زندگی ایرانی-اسلامی بکوشند. - با توجه به نیاز فعالیت های فرهنگی به زمان و هزینه، آیا برنامه طولانی مدتی نیز برای به ثمر نشستن این فعالیت ها دارید؟ بله، در این زمینه برنامه میان مدت و طولانی مدتی تدوین شده  در حال حاضر برنامه میان مدت که همین تولید محصولات لوازم التحریر ایرانی- اسلامی است در دست انجام است. - با توجه به نیاز به صرف هزینه نسبتاً کلان در این گونه فعالیت ها، آیا توصیه ای برای سرمایه گذاری بخش های خصوصی در این زمینه دارید؟ بله، در ابتدای فعالیت موسسه بر روی تولید این محصولات، بسیاری از تولیدکنندگان لوازم التحریر نگاه مثبتی به این فعالیت نداشتند، اما با گذشت یک سال از عرضه این محصولات در سراسر کشورو استقبال فراتر از تصور که منجر به فروش کلیه محصولات تولیدی سال گذشته شد، هم اکنون بسیاری از فعالان این عرصه نگاه مثبتی به این فعالیت داشته و همچنین برخی موسسات نیز در این زمینه فعال شده اند. فعالیت در این عرصه منحصر به تولید لوازم التحریر هم نیست و محصولات مختلفی برای کودک و نوجوان قابل تولید است. - در پایان اگر نکته دیگری مورد نظرتان است بفرمایید. از دوستانی که در عرصه های فرهنگی فعالیت می کنند تقاضا دارم با کار کاشناسی قدم در این عرصه بگذارند تا عدم توفیق احتمالی، منجر به ایجاد عواقب منفی در این عرصه نشود. از رسانه ها هم انتظار داریم با توجه به اهمیت ترویج سبک زندگی ایرانی-اسلامی در بستر سازی و ترویج چنین فعالیت هایی مشارکت نمایند، همانطور که در روزهای اخیر با مقداری پوشش رسانه ای و تلویزیونی استقبال بسیار خوبی از این محصولات شده است. ]]> شرکت‌های ایرانی Mon, 22 May 2017 14:26:33 GMT https://www.tolideirani.com/news/9/استقبال-مردمی-لوازم-التحریر-ایرانی معرفی 10 بازی از بهترین بازی های ایرانی ساخته شده و درحال ساخت https://www.tolideirani.com/news/6/معرفی-10-بازی-بهترین-های-ایرانی-ساخته-شده-درحال-ساخت تولید ایرانی: بازی های رایانه این روزها در کشورهای اروپایی و آمریکا به یک صنعت تبدیل شده اند و انسان های بسیاری از این طریق گذران زندگی می کنند. بازی های ویدیوئی راهی برای وارد کردن عقاید و اعتقادات خاص در جوانان است از این رو با سرمایه گذاری روی آن می توان به اهداف بزرگی دست پیدا کرد. بازی سازی در ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار نیست اما سازندگان جوانی هستند که با قدرت و هوش خود بازی های جالبی را تا به حال ساخته اند که از جمله مهمترین آن ها می توانیم به "نبرد در خلیج عدن" اشاره کنیم. بازی های رایانه ای ساخت ایران از داستان های حماسی برخوردار هستند که هر کدام می توانند راهی برای آشنا کردن بچه ها و جوانان با تاریخ این مرز و بوم باشد.ایده و طرح های مختلف در ذهن بازی سازان ایرانی می چرخد که تا به امروز تعدادی از ان ها واقعا ساخته شده و آماده عرضه به بازار است. در ادامه با هم 10 بازی برتر ایرانی که در حال ساخت هستند یا ساخت آن ها به پایان رسیده است را مرور می کنیم. 1- شبگرد: طلوع تاریکی سبک: اکشن سوم شخص سازنده: پردیس رایان مهر پلتفرم: PC این بازی که با استفاده از موتور بازیسازی UDK ساخته شده، داستان فردی را روایت می‌کند که بر اثر حادثه‌ای بدنش دچار سوختگی وحشتناکی شده و حافظه‌اش را هم از دست داده است. همین موضوع باعث می‌شود با باندپیچی بدنش به شکلی جذاب فقط شب‌ها بیرون برود. سفرهای درون‌شهری شبانه او، مملو از درگیری با خلافکارانی است که ذره ذره آنچه از یاد رفته است به خاطرش بازمی‌گرداند. برای روایت این سیر داستانی، از فلاش‌بک استفاده شده است. از المان‌های ثابت بازی هم پناه گرفتن و شلیک‌کردن است که پای ثابت شوترهای سوم‌شخص امروزی است. همچنین قسمت‌هایی در قالب QTE نیز طراحی شده و انیمیشن‌های نسبتا جذابی هم برای برخوردهای از نزدیک و ناکار‌کردن دشمنان ساخته شده است. از قدرت‌های در دست شبگرد، توانایی مارک‌کردن (علامت زدن) دشمنان در حالت صحنه آهسته و سپس گلوله‌باران آنهاست. موسیقی بازی توسط پیام آزادی، از بهترین موزیسین‌های بازی‌های رایانه‌ای ایرانی کار شده و حضور گویندگان بنامی مانند آقای علیمردانی، در کنار افکت‌های صوتی اختصاصی، نوید کاری قدرتمند از این حیث را می‌دهد. هر مرحله از بازی به یک باس‌فایت ختم می‌شود. ساخت این بازی از سال 89، با سرمایه مشترک بین پردیس رایان مهر و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغاز و به‌زودی به بازار عرضه می‌شود. پیشرفت بازی طی این سه سال، واقعا حیرت‌انگیز است و امید می‌رود جایگاه درستش را بین مخاطبان ایرانی و حتی خارجی پیدا کند. 2- هفت خوانک سبک: سکوبازی سازنده: استودیوی چشمه ناشر: نامشخص پلتفرم: PC بازی "هفت‌خوانک" بازی زیبا و خوش ساخت مارتونی است که با رویکردی طنزگونه می‌کوشد ما را با داستان شخصیت‌هایی همچون رستم، گودرز، زال، سیمرغ و افراسیاب آشنا کند. این بازی در سبک سکوبازی است و قرار است صحنه های اکشن متفاوتی در آن وجود داشته باشد. در این بازی می‌توان پنج سلاح مختلف برای شخصیت اصلی تهیه کرد که از آن جمله می‌توان به شمشیر، تیر‌و‌کمان و گرز اشاره کرد. طراحی گرافیکی بازی با الگوبرداری از معماری دوره هخامنشی و بعضا دوره ساسانی صورت گرفته ولی به نحوی که ظاهر کارتونی و فانتزی بازی دچار خدشه نشود. کار روی ساخت این بازی از بهار گذشته آغاز شده و انتظار می‌رود تابستان آینده شاهد عرضه آن به دو صورت دیجیتال و فیزیکی باشیم. هفت‌خوانک با موتور یونیتی ساخته شده و مخاطب هدف آن نیز افراد 12 سال به بالاست. 3- جزیره بیگانگان سبک: Top-Down Shoot’em Up سازنده: شیوا پرداز کرمان ناشر: نامشخص پلتفرم: PC یکی از بازی های شرکت شیوا پرداز کرمان با نام جزیره بیگانگان شناخته می شود که در نمایشگاه بازی های امسال نیز شرکت داشت. این بازی در سبک اکشن می تواند یک بازی خوب ملی باشد. اکشن و خشونت موجود در این عنوان نسبتا بالاست و مخاطب هدف آن افراد بالای 18 سال هستند. داستان بازی از این قرار است که با به دست آمدن اطلاعاتی از فعالیت‌هایی مشکوک در یک جزیره، تیمی تحقیقاتی به آنجا فرستاده می‌شود اما با رسیدن به موقعیت، هلی‌کوپتر آنها دچار سانحه شده و فقط دو نفر از این تیم زنده می‌مانند. آنها که تمام ارتباط خود را با دنیای بیرون از دست داده‌اند، خود را گرفتار موجودات فضایی یافته و باید تلاش کنند زنده بمانند. گیم‌پلی بازی با الهام از نسخهPSP عنوان قتلگاه و مبتنی بر سرعت عکس‌العمل بالا برای زنده‌ماندن طراحی شده است. جزیره استوایی بازی زیبا به نظر می‌رسد و درخت‌ها، مدل کاراکترها و مسیرهای خاکی از عوامل جذابیت و خوب بودن گرافیک بازی هستند. این بازی نیز با موتور یونیتی ساخته شده و شروع آن به اواخر سال 91 برمی‌گردد. اکنون PC تنها پلتفرم بازی است اما در صورت امکان می‌توانیم شاهد پورت آن روی PS3 و X360 نیز باشیم. بازی در سال 93 منتشر خواهد شد و امیدواریم شاهد گرین‌لایت شدن آن نیز برای عرضه روی استیم باشیم. 4- ارتش‌های فرازمینی سبک: تیراندازی اول شخص سازنده: شرکت راسپینا ناشر: نامشخص پلتفرم: PC اواخر سال گذشته بود که پیش نمایش یک بازی جدید ایرانی بسیاری از بازی خور ها را شگفت زده کرد. بازی ارتش‌های فرازمینی اکنون جزو بازی‌های انگشت‌شمار ایرانی است که از نظر گرافیکی تنه به تنه بازی‌های غربی می‌زند. ظاهر بازی واقعا دیدنی و جذاب است و مدل‌سازی و رنگ‌آمیزی آن با استادی صورت گرفته است. این بازی که در سبک شوتر اول شخص کار شده، به آینده‌ای نسبتا دور می‌پردازد؛ آینده‌ای که در آن بر سر انرژی‌های نویافته جنگ در گرفته و ایران هم جزو ابرقدرت‌های کاشف این انرژی است. گروهی برای انجام ماموریت به یک سیاره غریبه اعزام می‌شود. بیشتر زمان بازی در پالایشگاه فضایی رخ می‌دهد، اما مراحلی هم در صحرا وجود دارد که به زیور معماری باستانی هخامنشی مزین شده است. راسپینا قصد دارد در پس داستان اکشن بازی، پیامی صلح‌جویانه و انزجار از جنگ‌ستیزی را به نمایش بگذارد. موسیقی بازی قرار است درون‌مایه‌ای هیجان‌انگیز داشته باشد و با دموی نمایش داده شده، پیشاپیش بدون اغراق، می‌توان روی کار عالی گویندگان (همچون آقای والی‌زاده) حساب کرد. دوبله نسخه انگلیسی بازی نیز توسط گویندگان شبکه‌های بین‌المللی صدا و سیما کار شده است. 5- مزرعه شادی سبک: مدیریتی سازنده: بازی رسانه ناشر: بازی رسانه پلتفرم: iOS، اندروید سبک مدیریتی یکی از محبوب‌ترین‌ها در دنیای بازی‌های ویدئویی و بخصوص عناوین کژوال به شمار می‌رود. در این بازی‌ها مدیریت یک کارخانه، شهر، رستوران یا مزرعه به شما داده می‌شود و باید همه چیز را از صفر شروع کرده و کاسبی خود را رونق ببخشید. «مزرعه شادی» یک بازی مزرعه‌داری ایرانی با استانداردهای جهانی است. این بازی درمورد سهراب است، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کشاورزی که به‌دلیل اصرار در انجام کار مرتبط با رشته به همراه پدرش بهادر یک زمین کوچک خریداری کرده و به رشد و پرورش گل و گیاهان زینتی می‌پردازد. شما باید با مدیریت درست منابع و کاشت، برداشت و حتی فروش محصولات به سهراب و خانواده‌اش کمک کنید تا در این حرفه به موفقیت برسد. بازی 20 تراز دارد که برای کسب آنها باید فعالیت‌های مختلفی انجام دهید. هر محصول یا خانه‌ای که می‌خواهید بسازید برای تکمیل شدن، زمان نیاز دارد. مزرعه شادی از نظر گرافیکی در عین ساده بودن، جذاب است و خوشبختانه حجم آن نیز حدود 25 مگابایت است. این بازی را می‌توانید به صورت کاملا رایگان از سایت آن یعنی www.myhappyfarm.com دانلود کنید. ساخت این بازی پنج ماه زمان برده که برای یک عنوان کژوال ایرانی بسیار مناسب است. ساخت این بازی که از موتور UDK بهره گرفته است، از پانزدهم مرداد 90 کلید خورده، از دوازدهم دی 90 تولید رسمی و فنی آن آغاز شد و اکنون مراحل ساخت آن به پایان رسیده است. بازی به احتمال زیاد پاییز امسال عرضه خواهد شد. 6- فریاد آزادی: تنگستان سبک: شوتر اول شخص سازنده: پردازش افزار پژواک ناشر: نامعلوم پلتفرم: PC بازی فریاد آزادی برداشتی آزاد از زمان جنگ جهانی اول و نبرهیا رئیس علی دلواری است. در این بازی شما با شخصیت هیا خسرو و خالو بازی خواهید کرد و می توانید با تاریخ و وقایع ان زمان بیشتر اشنا شوید. در این بازی از تصاویر واقعی مناطق ان زمان و سلاح های قدیمی استفاده شده است که گرافیکی نسبتا خوبی دارد. در ساخت موسیقی بازی از سازهای محلی جنوب مانند دمام و نی‌انبان استفاده شده که حال و هوایی بس گیرا به بازی داده است. دوبله بازی نیز توسط انجمن گویندگان جوان صورت گرفته است. برای ساخت این بازی از موتور Unity 3D استفاده شده است. ساخت بازی از سال 88 آغاز شده و به احتمال زیاد پاییز امسال منتشر خواهد شد. 7- دوران افتخار سبک: شوتر اول شخص سازنده: شرکت سپاسه فتح پارسه پلتفرم: PC یکی از امیدهای اینده بازی های ایرانی را می توان بازی دوران افتخار دانست. این بازی بر اساس خاطرات جانبازان نوشته شده است و به عملیات هایی مانند مرصاد و بیت المقدس می پردازد. در این بازی به انواع سلاح‌های مورد استفاده در آن زمان دسترسی دارید. بیشتر بازی به صورت پیاده صورت می‌گیرد، اما مراحلی نیز روی موتور یا سوار بر تانک انجام می‌شود. میان‌پرده‌های بازی حالتی کاملا پویا دارد و اگر یکی از یاران خود را در میانه نبرد از دست بدهید، در صحنه بعدی او را نخواهید دید. برای ساخت این بازی از موتور یونیتی استفاده شده است. برای خلق محیط بازی، تحقیقات گسترده‌ای صورت گرفته و تیم سازنده سعی کرده در کنار تهیه عکس‌های متعدد از زمین‌های جنگی، با مراجعه به موزه‌های جنگ، فضایی هرچه واقعی‌ و ملموس‌تر از آن دوران ارائه کند که نظرات مثبت خانواده‌های شهدا و رزمندگان در مراجعه به این غرفه، تائیدی بر این مهم بود. سازندگان نه تنها در فضاسازی، بلکه در زمینه گیم‌پلی و خلق ماهیت کلی بازی نیز بخوبی از عهده آن برآمده‌اند. شخصیت اصلی بازی، چهره‌ای کاملا ایرانی و در عین حال پذیرفتنی و جذاب دارد. ساخت این بازی از سال 90 آغاز شده و در مراحل پایانی قرار دارد. به احتمال فراوان آبان امسال عرضه عمومی آن را شاهد خواهیم بود. در صورت موفقیت بازی، نسخه‌های کنسولی و Android و iOS آن نیز تولید خواهد شد. 8- جاده خطر سبک: قلعه بازی سازنده: توسعه سامان ناشر: توسعه سامان پلتفرم: iOS و اندروید بازی جاده خطر به سبک قلعه‌بازی است. به این معنی که باید مقر خود را مستحکم کرده، با استقرار انواع تله‌ها با هجوم دشمنان مقابله کنید. بخش یکنفره بازی شش سلاح اصلی (شامل انواع توپ و کمان) و سلاح‌های یکبارمصرف، مانند رعد و برق و بمب را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد تا از هجوم دشمنان جلوگیری کند. در حالت چندنفره با دنیایی از قلعه‌ها روبه‌رو می‌شوید و باید در نقش گروهی متمدن، به دل این دنیای مملو از هیولاها و غول‌های خبیث بروید و همزمان با اشغال قلعه‌های جدید و پاکسازی آنها، از قلعه اصلی خود هم محافظت کنید. برای طراحی دشمنان بازی از فرهنگ‌های ایرانی، چینی و تایلندی الهام گرفته شده و موسیقی بازی بنا به مراحل مختلف تغییر می‌کند. اصل بازی از 30 مرحله 100 سطحی تشکیل شده است که به معنی یک بازی طولانی و پر آب و تاب است. ساخت این بازی از سال 90 آغاز شده و هم‌اکنون به پایان رسیده است. کمتر از یک ماه دیگر این بازی در فروشگاه‌های آنلاین گوگل، اپل، آی‌تونز و بازار عرضه خواهد شد. البته انتشار نسخه ایرانی بازی با اندکی تاخیر همراه خواهد بود. این بازی مخاطبان از تمام رده‌های سنی را هدف گرفته است. 9- بازگشت سبک: تیراندازی اول شخص سازنده: استودیوی چشمه ناشر: تکین لوح نقره‌ای پلتفرم: PC استودیوی چشمه در کنار هفت‌خوانک، «بازگشت» را نیز در دست ساخت دارد که بازی متفاوت و در سبک شوتر اول شخص است. کلیت داستان آن سرگذشت فردی است که هنگام حمله نیروهای عراقی به خرمشهر بنا به دلایلی مجبور می‌شود از شهر خارج شود و حالا بعد از گذشت مدتی می‌خواهد به شهر خود بازگشته و آن را از دست نیروهای متخاصم عراقی آزاد سازد. به گفته تیم سازنده، آنها در خلق تجربه گیم‌پلی بیش از هر چیز از بازی «ندای وظیفه: جنگاوری نوین» الهام گرفته‌اند و درون بازی سلاح های مختلف زمان جنگ مانند ژ-3 را می توان پیدا کرد. این بازی قصد دارد تا صحنه هایی از جنگ را روایت کند .کار ساخت این بازی با موتور یونیتی از آذر 90 آغاز شده و امید است تا یک ماه آینده به پایان برسد، با این حال زمان دقیق عرضه بازی توسط ناشر مشخص خواهد گردید. 10- قصابی زورعلی سبک: آرکید سازنده: پیچپا رایان آریان ناشر: پیچپا رایان آریان پلتفرم: iOS، اندروید این بازی به نوعی شما را یاد بازی محبوب "فروت نینجا" خواهد انداخت زیرا ماجرای بازی از این قرار است که یک روز زورعلی به قصابی‌اش می‌آید تا مثل همیشه به کار و کاسبی‌اش برسد که می‌بیند انواع و اقسام پرنده‌ها به مغازه او حمله کرده‌اند.زورعلی هم ساتور را برداشته و به جان آنها می‌افتد. شما باید با کشیدن انگشت خود روی صفحه پرنده‌ها را قلع‌و‌قمع کنید. ماهیت بازی‌های آرکید به این‌گونه است که شما سرانجام در آن خواهید باخت؛ ولی این رکورد و امتیازی که به شما داده می‌شود و انگیزه شکست و بهتر‌کردن رکوردهای قبلی خود است که بازی‌های آرکید را حسابی پرطرفدار می‌کند. از نکات جالب بازی وجود نوار سلامت است که با خارج شدن پرنده‌ها از صفحه از مقدار آن کاسته می‌شود. با وجود این هنگامی که پرنده‌های حامل دینامیت را بکشید، دیگر همه‌ چیز تمام است. چهار پاورآپ در بازی وجود دارد که با انفجار، آرام‌کردن زمان، منجمد‌کردن پرنده‌ها و کشتن پرنده‌های زره‌پوش با یک ضربه به شما کمک می‌کنند تا مدت بیشتری دوام بیاورید. گرافیک بازی، کارتونی و پرجزئیات بوده و به جرات می‌توان گفت از استانداردهای App Store و Google Play چیزی کم ندارد.   ]]> شرکت‌های ایرانی Mon, 22 May 2017 13:54:46 GMT https://www.tolideirani.com/news/6/معرفی-10-بازی-بهترین-های-ایرانی-ساخته-شده-درحال-ساخت