چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴

بومی سازی دانش سلول های بنیادی در ایران+ عکس

رئیس جهاددانشگاهی گفت:محققان پژوهشگاه رویان دانش سلولهای بنیادی را در کشور بومی سازی کردند و این موضوع مهم می تواند منجر به حفظ بنیان خانواده شود.
بومی سازی دانش سلول های بنیادی در ایران+ عکس
توليد ايرانی: دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان، گفت: این جشنواره اتفاقات علمی در حوزه سلول های بنیادی را رصد و به آن توجه می‌کند.
طیبی با بیان این که بی‌شک یکی از دلایل موفقیت جشنواره بین‌المللی رویان و کنگره‌های مرتبط با آن، انتخاب صحیح و دقیق حوزه‌های کاری این جشنواره در پژوهشگاه رویان است، گفت: موضوعات ناباروری، علوم سلولی، سلول‌های بنیادی و سلول درمانی از مباحث روز علوم پزشکی در دنیا محسوب می‌شود به همین دلیل از مبحث سلول‌های بنیادی در دانش پزشکی به انقلاب دوم پس از بیوتکنولوژی یاد می‌شود. 
وی بیان کرد: محققان در پژوهشگاه رویان و برخی مراکز دیگر گروه پزشکی در این زمینه، با تلاش و همت مضاعف گام های مهمی را در جهت بومی کردن این دانش برداشته‌اند و یافته‌های این تلاش‌های علمی را، به شکل ملموس و مناسب به جامعه منتقل کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی خاطر نشان کرد: از این راه رافع مسایل و مشکلات پزشکی شهروندان مختلف ایرانی و همچنین برخی از شهروندان کشورهای دیگر منطقه شده‌اند. 
وی با تاکید بر اینکه گسترش دانش و فناوری حوزه سلول های بنیادی منجر به حفظ بنیان مقدس خانواده می شود، گفت: گسترش این دانش و فناوری که منجر به حفظ بنیان مقدس خانواده و کاهش درد و آلام بیماران مرتبط می‌شود در اعتقادات اسلامی ما نیز از جایگاه رفیعی برخوردار است.
رییس جهاددانشگاهی  گفت: در حوزه علوم پزشکی، علاوه بر پژوهشگاه رویان، چند ساختار و سازمان مهم و تأثیرگذار دیگر نیز در جهاددانشگاهی فعالیت می کنند که اهم آنها شامل پژوهشگاه فناوری نوین پزشکی ابن سینا، پژوهشکده گیاهان دارویی، پژوهشکده علوم بهداشتی، پژوهشکده سرطان پستان و واحدهای وابسته به این سازمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران و استانهای خراسان رضوی، کرمانشاه، مرکزی و قم می شود. 
طیبی اظهار کرد: تلاش محققان رویان این است که ضمن فعالیت تحقیقاتی و فناورانه، حاصل فعالیت‌های علمی خود را به سرعت و در عین رعایت اصول حرفه‌ای و اخلاقی به جامعه بیماران کشور منتقل و موجب کاهش آلام و مرارت‌های آن ها شوند.
وی عنوان کرد: از فعالیت های شاخص این مراکز تحقیقاتی، می‌توان به خدمات تشخیصی ـ درمانی بیماری های ناباروری، تولید انواع آنتی‌بادی‌های منوکلونال، شناسایی و جمع‌آوری گیاهان دارویی، تولید داروهای گیاهی و داروهای جدید و نوترکیب، انجام مطالعات اپیدمیولوژیک مستمر و طولی و ارایه خدمات درمانی به بیماران سرطان پستان اشاره کرد.
کد مطلب: 755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *