جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
۰
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸

تصویب برداشت ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی +عکس

اقتصادنیوز؛ محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب برداشت ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی توسط شورای عالی سه قوه خبر داد.
تصویب برداشت ۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی +عکس
توليد ايرانی:محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد: اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریالی دیگر توسط شورای عالی سه قوه برای برداشت از صندوق توسعه ملی تصویب شده است که می‌توان از آن برای حفظ اشتغال موجود، احیای بافت فرسوده، تقویت بخش گردشگری در استان‌ها استفاده کرد که این پول هم‌اینک موجود است و ربطی به خزانه، مالیات و تحریم ندارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین، اظهار کرد: در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۴۰۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی بوده‌ایم.
وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قول مساعد خواهیم داد که تمام مطالبات ۱۲۶ هزار میلیارد ریالی گندم‌کاران در خرید تضمینی گندم را تا پایان مهرماه تسویه کنیم که البته این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته یک ماه جلوتر است.
نوبخت خاطرنشان کرد: علیرغم تبلیغات دشمن، وضعیت ذخایر ارزی و پولی در کشور مناسب است و تاکنون با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی همه یارانه‌ها حتی بدون تأخیر یک روزه پرداخت شده است.
معاون رئیس‌‍جمهور ادامه داد: در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت هم تاکنون مشکلی نداشتیم و تا شهریور ماه امسال ۳۶ هزار میلیارد ریال از پاداش بازنشستگی فرهنگیان پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: پرداخت پاداش بازنشستگی سایر دانشگاه‌ها از جمله علوم پزشکی نیز در دستور کار قرار دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: با توجه به تحریم‌ها و تکانه‌هایی که وجود دارد باید پذیرفت که اقتصاد کشور در وضعیت دشواری قرار دارد که با تلاش، سرعت و سیاست‌های سنجیده از این شرایط عبور خواهیم کرد.
نوبخت تصریح کرد: قطعاً باید تلاش بیشتر در بانک مرکزی مبنی بر شرایط مطلوب در زمینه وضعیت بازار ارز و پول ایجاد شود که امیدواریم در آینده‌ی نه چندان دور به این هدف دست یابیم.
معاون رئیس‌جمهور یادآور شد: در این شرایط سخت با تدابیر دولت، سیاست‌های مالی کشور در حوزه اعتبارات هزینه‌ای اجرا و ۲۷۰ هزار میلیارد ریال نیز برای طرح‌های عمرانی پرداخت شده است. در حوزه تخصیص منابع و اعتبارات نیز امسال نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد در پرداخت‌ها رشد داشته‌ایم.
نوبخت گفت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های استان قزوین در بخش‌های راه، آب و راه آهن جزو وظایف ما است و در این زمینه در آینده نزدیک اقدام خواهیم کرد. مدیران استان و نماینده عالی دولت در قزوین می‌توانند برای جذب سهم خود از ۶۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار که با همکاری نمایندگان مجلس شورای در تبصره ۱۸ برای تولید و اشتغال در ۱۴ برنامه مصوب شده و موجود است اقدام کنند. البته مدیران استان قزوین می‌توانند با استفاده از این اعتبار تا سقف ۱۰۰ هزار واحد مسکونی را در بافت فرسوده نوسازی و ۵۰ هزار مسکن روستایی احداث کنند.
 
کد مطلب: 4697
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *