وزارت صمت تکلیف خودروهای مونتاژی را مشخص کرد/ برخی خودروسازان خصوصی: توافقی نداشتیم!

2 خرداد 1402 ساعت 9:42

شب گذشته (یکشنبه شب)، خودروسازان خصوصی در نشستی با مسئولان سازمان حمایت و وزارت صمت، در نهایت مصوبه شورای رقابت را پذیرفته و ملزم به عرضه محصولات با قیمت‌های مصوب شورای رقابت شدند؛ این در حالیست که تا لحظه انتشار این گزارش، خودروسازان مدعی‌اند توافقی بینشان صورت نگرفته و هنوز ابلاغیه‌ای دریافت نکرده‌اند.


به گزارش تولید ایرانی؛         پس از کش و قوس‌های بسیار در تعیین تکلیف قیمت خودروهای مونتاژی، در نهایت، یکشنبه شب خودروسازان خصوصی در جلسه‌ای که با حضور حسین فرهید زاد رئیس سازمان حمایت، منوچهر منطقی - معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت - و عبدالله توکلی لاهیجانی - مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت و نمایندگان ۵ شرکت خودرویی در وزارت صمت برگزار شد،  مقرر شد که خودروسازان مصوبه شورای رقابت را اجرایی کنند. 

پس از جلسه شب گذشته، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اطلاعیه ضوابط جدید فروش و قیمت خودروهای مونتاژی را اعلام کرده است که بر اساس آن، فروش محصولات صرفاً از طریق سامانه یکپارچه و هرگونه فروش خارج از سامانه، ممنوع خواهد بود؛ بدین ترتیب مراتب فروش و تخصیص به متقاضیان در قالب تعهدات شرکت‌ها است و بایستی بر اساس قیمت‌های مصوب اعلامی، ایفای تعهد صورت گیرد. 

موضوع این توافق‌نامه و جزئیات جلسه شب گذشته از چند شرکت خودروساز خصوصی ( بهمن موتور و مدیران خودرو ) مورد پیگیری قرار گرفت و اعلام شد توافقی صورت نگرفته و خودروسازان راضی به پذیرش مصوبه شورای رقابت نشده‌اند، اما گروه خودروسازی کرمان‌موتور اعلام کرد که مصوبه شورای رقابت را پذیرفته، درحالیکه هنوز برنامه‌ای برای اضافه پرداخت مشتریان تعریف نشده است.

طبق اعلام شرکت کرمان‌موتور، محصولات با قیمت اعلامی بر اساس مصوبه شورای رقابت خواهد بود، اما هنوز ابلاغیه به شرکت نرسیده است و برای عودت اضافه پرداخت‌های مشتریان (مابه‌التفاوت پرداختی‌ مشتریان مرحله اول سامانه یکپارچه بر اساس قیمت اعلامی شرکت و قیمت‌های مصوب شورای رقابت) ابلاغی صورت نگرفته و قرار است تا پایان هفته تعیین تکلیف شود.


کد مطلب: 37426

آدرس مطلب: https://www.tolideirani.com/news/37426/وزارت-صمت-تکلیف-خودروهای-مونتاژی-مشخص-برخی-خودروسازان-خصوصی-توافقی-نداشتیم

توليد ايرانی
  https://www.tolideirani.com