چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
۰
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۰

به ایران بیایید و با توانمندی‌های اقتصاد ما آشنا شوید

رئیس اتاق بازرگانی تهران در نامه‌هایی جداگانه به اتاق‌های بازرگانی فعال در امارات متحده عربی از آنها دعوت کرد که با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو از ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلف اقتصاد بازدید کنند.
به ایران بیایید و با توانمندی‌های اقتصاد ما آشنا شوید
به گزارش توليد ايرانی؛        با توجه به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳ که از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، رئیس اتاق بازرگانی تهران از روسای هفت اتاق بازرگانی و صنعت در امارات دعوت کرد در این رویداد که به معرفی توانمندی‌های صادراتی کشورمان اختصاص دارد به همراه فعالان اقتصادی اماراتی و اعضای این اتاق‌ها حضور پیدا کنند.

مسعود خوانساری در نامه‌هایی جداگانه به روسای اتاق‌های بازرگانی دبی، شارجه، ابوظبی، رأس‌الخیمه، فجیره، عجمان و ام‌القیوین با اشاره به سطح بالای روابط تجاری دو کشور و حسن‌نظر دولت‌ها و بخش خصوصی ایران و امارات برای توسعه روابط تجاری، از آنها دعوت کرد در ایران اکسپو ۲۰۲۳ حضور یابند.

او با اشاره به اینکه در این نمایشگاه مهم، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صادراتی ایران به معرض نمایش گذاشته می‌شود، از روسای این اتاق‌ها دعوت کرد که هیات‌های تجاری متشکل از بازرگانان و صنعتگران و فعالان اقتصادی اماراتی را در قالب هیات‌های تجاری به این نمایشگاه اعزام کنند.

خوانساری هم‌چنین توضیح داد که در صورت سفر هیات‌های تجاری به ایران، علاوه بر بازدید از اکسپو، نشست‌های مذاکره دوجانبه با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق‌های بازرگانی برای گفت‌وگو در مورد توسعه روابط و همکاری‌های تجاری توسط اتاق بازرگانی تهران برگزار خواهد شد که می‌تواند منشا آشنایی بیشتر بخش خصوصی دو کشور افزایش سطح مبادلات تجاری دو کشور باشد.

در همین راستا، فدراسیون اتاق‌های بازرگانی امارات نیز در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه در فراخوانی برای اعزام یک هیات تجاری به ایران همزمان با این رویداد، از شرکت‌های اماراتی دعوت به همراهی کرد و برابر آنچه اعلام شده، مقرر است یک هیات تجاری ۴۰ نفره  روز شنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه وارد تهران شوند.

همچنین اتاق تهران اعلام کرده که معاونت امور بین‌الملل این اتاق در نظر دارد تا دوشنبه هفته آینده ۱۸ اردیبهشت ماه جلسه ملاقات‌های دوجانبه تجاری را برای دیدار و گفت‌وگوی اعضای این هیات با فعالان اقتصادی عضو اتاق تهران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات و سایر اتاق‌های سراسر کشور ترتیب دهد که اخبار آن پس از هماهنگی نهایی از طریق مسیرهای مختلف ارتباطی اتاق تهران به اعضا و فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی خواهد شد
کد مطلب: 37405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *