پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۶

تولید آخرین نسل موتورهای خودرویی در ایران/ مصرف سوخت خودرو ها 25 درصد کاهش می یابد

مدیر عامل سایپا گفت: آخرین نسل موتورهای جهان که موتورهای 1 تا 2.5 لیتری هستند، تولید خواهد شد که این موتورها بیش از 25 درصد کاهش مصرف سوخت و همچنین افزایش 40 درصدی راندمان را خواهد داشت.
تولید آخرین نسل موتورهای خودرویی در ایران/ مصرف سوخت خودرو ها 25 درصد کاهش می یابد
به گزارش توليد ايرانی؛       محمد علی تیموری امروز در مراسم گرامی‌داشت مقام شهدای کارگری و هفته کار و کارگر تهران بزرگ و روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند در دهه ۹۰ روی کار زیرساخت‌ها  تلاش نشده است. وقتی روی کار و زیر ساخت‌ها  تلاش نشود، لذا توسعه کارگری نیز شکل نمی‌گیرد، بنابراین گروه سایپا در دوره عدالت محور دولت سیزدهم بیش از پنج پروژه زیرساختی تعریف کرد که اولین آن افزایش تولید روزانه بود، به طوری که تولید روزانه گروه سایپا از اول امسال به روزی 2200 دستگاه خودرو رسید.

وی با بیان اینکه در دولت قبل سالی 1800 میلیارد تومان قطعات یدکی فروخته می‌شد بیان داشت: در سال گذشته فروش به 6 هزار میلیارد تومان رسید و همچنین 240 پروژه در خودروسازی و زنجیره خودروسازی شکل گرفت و لذا عید امسال مردم را در جاده‌ها معطل امداد تکریم و در خودروهای شاهین 500 درصد مراجعه مردم به نمایندگی‌ها کاهش یافت.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب جامع‌ترین تعریف را در مورد کار و کارگر ارائه فرموده‌اند؛ بیان داشت: لذا وظیفه ما مدیران این است که این تعریف جامع را به درستی در محیط کار تبیین کنیم و با ایجاد کار آن را محقق سازیم.

تیموری اظهار داشت: تولید این گروه خودروسازی در دولت قبل به کمترین میزان یعنی 377 هزار دستگاه رسید، به‌ طوری‌که در نیمه اول سال 1400 به تیراژ روزانه 1050 دستگاه کاهش یافت.

وی با بیان اینکه همان‌طور که اشاره کردم نخستین پروژه ما در سایپا افزایش تولید بود، لذا این مسئله را در گروه خودروسازی سایپا محقق ساختیم.

مدیرعامل سایپا افزود: سال گذشته 3 هزار و 200  نیروی کارگر و مهندس در این گروه خودروسازی به منظور افزایش تولید جذب شد.
تیموری بیان داشت: سال گذشته 517 هزار دستگاه خودرو در گروه صنعتی سایپا تولید شد که این میزان تولید در 6 سال گذشته بی‌سابقه بود. همچنین در نیمه دوم سال گذشته همه محصولات سایپا از قرعه‌کشی خارج شد.

وی به افتتاح مدرن‌ترین خط تولید موتور کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون سه خودروی این گروه صنعتی که در انتظار موتور بودند، به این قوای محرکه مجهز می‌شوند که به دست مهندسان، کارشناسان و کارگران این مجموعه و بدون وابستگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به خارج از کشور تولید و به بهره‌برداری رسیده است، در حالی‌که اگر این خط تولید از خارج تامین می‌شود باید 30 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت.

مدیرعامل سایپا همچنین به افتتاح مدرن‌ترین خط رنگ شرکت زامیاد در شهریور امسال اشاره کرد و گفت: افتتاح کارخانه مگاموتور شماره 3 در مجموعه کفش ملی را دو پروژه دیگر این گروه خودروسازی انجام خواهند داد که در مجموعه مگاموتور شماره 3 آخرین نسل موتورهای جهان که موتورهای 1 تا 2.5 لیتری هستند، تولید خواهد شد که این موتورها بیش از 25 درصد کاهش مصرف سوخت و همچنین افزایش 40 درصدی راندمان را خواهد داشت.

وی افزود: تولید نخستین خودروی آریا با موتور هیبریدی و با مصرف سوخت کمتر از 1.5 لیتر در هر 100 کیلومتر پیمایش در سال آینده محقق خواهد شد.

تیموری به بهره‌برداری از پروژه سی ان جی در خودروی ساینا و پیوستن این خودرو به ناوگان تاکسیرانی از اسفند سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: تا کنون بیش از پنج هزار خودروی سی ان جی تولید شده که تولید روزانه آن ۲۰۰ دستگاه است و مصرف سوخت آن نیز کمتر از پنج لیتر در هر صد کیلومتر پیمایش است. وی از برنامه‌ریزی برای واردات خودروی فول الکتریکی برای شهرداری در راستای کاهش آلایندگی ها خبر داد و بیان داشت: سال آینده خطوط تولید این خودرو در سایپا راه اندازی می شود. مدیرعامل سایپا گفت:در سال جاری برای تولید ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل و ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی مونتاژی در این مجموعه برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
کد مطلب: 37400
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *