سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
۰
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۸

رشد ۱۰ درصدی ظرفیت صندلی قطار‌ها نسبت به سال گذشته

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: ظرفیت صندلی که امسال ایجاد کردیم نسبت به سال گذشته در مسیر‌های مختلف به طور متوسط ۱۰ درصد رشد داشته است که این رشد با توجه به تقاضای سفر در برخی از مسیر‌ها ۳۰ درصد هم بوده است.
رشد ۱۰ درصدی ظرفیت صندلی قطار‌ها نسبت به سال گذشته
به گزارش توليد ايرانی ؛       سید حسن موسوی در ارتباط تلفنی با بخش خبری ۲۱ سیما با اشاره به اینکه پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای ایام نوروزی ۲۳ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۲ از شنبه آغاز شده است، افزود: بلیت قطار‌های همه مسیر‌های ریلی به غیر از قطار‌های مسافری محور خراسان به فروش رسیده است و یکشنبه بلیت قطار‌های همه مسیر‌ها به مقصد مشهد مقدس و بالعکس به غیر از مسیر تهران ــ مشهد عرضه خواهد شد و روز دوشنبه بلیت قطار‌های مسافری مسیر تهران ــ مشهد و بالعکس عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد سهم ظرفیت ایجاد شده از ساعت ۸ صبح فقط از طریق ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز مجاز فروش و به صورت حضوری عرضه می‌شود و از ساعت ۱۴ همان روز به صورت غیر حضوری و اینترنتی ۵۰ درصد سهمیه‌ی ظرفیت ایجاد شده برای مسافران عزیز پیش بینی شده است.

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: پرتقاضاترین مسیر ریلی، مسیر مشهد مقدس است که از ۲۱ شهرستان قطار مسافری به مشهد مقدس داریم و صندلی ایجادی بین شهری به مشهد مقدس حدود ۷۰ درصد کل بلیت‌هایی است که اختصاص داده شده است.

آقای موسوی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به صورت اینترنتی فقط ۲۰ درصد و در آخرین سال ۳۰ درصد از کل سهم را به صورت اینترنتی عرضه می‌کردیم، افزود: با ارتقای سیستم یکپارچه فروش بلیت قطار‌های مسافری این عدد را به ۵۰ درصد رساندیم که هرگونه تصمیم گیری برای بیش از این عدد مستلزم ارتقای سیستم فروش یکپارچه بلیت از طریق شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری است که خوشبختانه در دستور کار سال ۱۴۰۲ است که ان شاء الله با ارتقای سیستم، این امر مهم هم اتفاق خواهد افتاد.
کد مطلب: 37264
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *