پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
۰
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶

از بازار مواد غذایی چه خبر؟

در هفته جاری خبرهای مهمی در بخش کشاورزی و بازار مواد غذایی منتشر شد که از مهمترین آنها می توان به نوسانات قیمت گوشت، عرضه گوشت گرم با قیمت های مصوب در میادین و بازار داغ محصولات کشاورزی اشاره کرد.
از بازار مواد غذایی چه خبر؟
به گزارش توليد ايرانی ؛        هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر " تخم مرغ تا پایان سال تامین است" آغاز شد. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در تامین تخم مرغ تا پایان سال نداریم گفت که به دلیل تاخیر در ارسال سویا توسط سامانه بازارگاه مرغداران مجبور شده اند هر کیلو سویا را از بازار آزاد با قیمت هرکیلو ۲۵هزار تومان خریداری کنند.

"عرضه گوشت گرم از امروز در میادین" نیز از خبرهای هفته جاری در بخش کشاورزی بود.مدیرعامل سازمان میادین گفت که هر کیلو شقه گوسفندی با قیمت ۲۳۲هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله داخلی با قیمت ۲۱۵ تا ۲۲۵ هزار تومان در میادین عرضه می شود.

خبری با تیتر "رسوب ۱۵۰هزارتن روغن خام در بنادر کشور" نیز از خبرهای منتشر شده در این هفته بود. بنا بر گفته انجمن روغن نباتی بیش از ۵۰ روز است که روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف شده است.

"گوشت ۵۰۰ هزار تومانی معیار قیمت گذاری نیست" نیز در هفته جاری منتشر شد.مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور می گوید که معیار قیمت گذاری برای گوشت باید براساس شقه آن باشد.

از جمله خبرهای مهم دیگر در این هفته بررسی قیمت مرغ در بازار بود. قیمت مرغ گرم در بازار کیلویی ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان است و رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی می گوید که فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب یعنی ۶۳هزارتومان تخلف است.

از دیگر خبرهای مهم در هفته جاری بررسی قیمت گوشت قرمز در بازار، ممنوعیت عرضه گوشت لخم با بسته بندی خاص و ورود گوشت های منجمد یک کیلویی به بازار بود.

یکی دیگر از خبرهای مهم نیز بررسی قیمت محصولات کشاورزی در بازار بود. مشاهدات حاکی از آن است که قیمت خیار و پیاز بعد از گذشت چندین هفته هنور کاهشی نشده است.
 
کد مطلب: 37242
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *