پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
۰
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۰۵

مازاد تجاری اندونزی سقوط کرد

داده‌های اداره آمار اندونزی نشان داد که مازاد تجاری اندونزی در ماه دسامبر بیش از حد انتظار کاهش و به ۳.۸۹ میلیارد دلار رسید زیرا رشد صادرات ضعیف شد و واردات نیز کاهش یافت.
مازاد تجاری اندونزی سقوط کرد
به گزارش توليد ايرانی، نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کرد در ماه دسامبر مازاد ۴.۰۱ میلیارد دلاری داشته باشد که ارزش مازاد در ماه نوامبر ۵.۱۶ میلیارد دلار بود.

صادرات از این کشور غنی از منابع با ۶.۵۸ درصد افزایش در سال به ۲۳.۸۳ میلیارد دلار آمریکا رسید که تقریباً مطابق با پیش‌بینی نظرسنجی از افزایش ۶.۶۵ درصدی بود.

واردات سالانه ۶.۶۱ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در دو سال گذشته بود و به ۱۹.۹۴ میلیارد دلار آمریکا رسید، در حالی که این نظرسنجی ۷.۵۸ درصد کاهش داشت. بزرگ‌ترین اقتصاد آسیای جنوب شرقی در بیشتر سال ۲۰۲۲ شاهد رونق صادرات بود که ناشی از قیمت‌های بالای جهانی کالاها بود اما رشد صادرات در اواخر سال با تعدیل قیمت‌ها کاهش یافت.

برای کل سال ۲۰۲۲، ارزش صادرات ۲۹۱.۹۸ میلیارد دلار آمریکا بود که بالاترین رقم تاریخی برای محموله‌های سالانه و ۲۶.۰۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ بود. واردات در سال گذشته ۲۳۷.۵۲ میلیارد دلار آمریکا بود که ۲۱.۰۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.
کد مطلب: 37174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *